רב הקיבוץ ראש צורים: "דבריו של הרב פרץ - סכנת נפשות. אל תתקרבו ל'עצת נפש'"

הרב מרדכי ורדי פנה לקהילתו, בעקבות דבריו של שר החינוך פרץ, וכתב כי בדבריו של הרב פרץ "אני רואה סכנת נפשות", והוסיף כי "האמירה שטיפולי המרה יכולים לשנות נטייה מינית - שגויה עם פוטנציאל נפיץ של רגשי אשמה ותסכול, שעלולים לדחוף אותם לאובדנות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/07/19 16:54 יב בתמוז התשעט

רב הקיבוץ ראש צורים: "דבריו של הרב פרץ - סכנת נפשות. אל תתקרבו ל'עצת נפש'"
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

ביקורת על דברי הרב רפי פרץ מכיוון לא מובן מאליו. הרב מרדכי ורדי, רב הקיבוץ ראש צורים, ראש בית המדרש ב'מעלה' ורב בתי הספר 'מזמור' למוזיקה ו'פרדס' לאומנות, פנה במכתב לאנשי קהילתו בראש צורים, בו הוא מפרט את דעתו על טיפולי המרה לבעלי נטיות חד-מיניות, בעקבות דבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ, בראיון לחדשות 12 במוצ"ש האחרון.

"קהילה יקרה" כותב הרב ורדי. "יש חובה על רב להזהיר את קהילתו בנוגע לדברים שקשורים לפיקוח נפש. לכן אני מרגיש חובה להתייחס לדברים של הרב רפי פרץ, מכיוון שבדבריו אני רואה סכנת נפשות".

לדברי הרב ורדי, טיפולי המרה עלולים להביא לנטיות אובדניות: "ההומוסקסואלים והלסביות הצעירים שפגשתי במהלך חיי (והם לא מעטים) רובם שקלו התאבדות. האמירה שטיפולי המרה יכולים לשנות נטייה מינית, היא אמירה שגויה עם פוטנציאל נפיץ של רגשי אשמה ותסכול, שעלולים לדחוף אותם לאובדנות במקרה הרע ולחתונה ללא משיכה, במקרה הרע לא פחות".

הרב מרדכי ורדי

הרב מרדכי ורדיצילום: ערוץ היוטיוב של מרכז שטיינזלץ

הוא מדגיש כי "נכון שיש ספקטרום וניתן בעזרת איש מקצוע אחראי לברר איפה ממוקמת הנטייה על הרצף, ולפעמים זה רק בלבול בהתגברות, ואיש מקצוע אמין יכול לעזור להם להבין מי הם, האם הם יכולים להתחתן, ולעזור להם לקבל את עצמם. אבל, אנא, אל תתקרבו אל 'עצת נפש' ואל רבנים רופאי אליל שטוענים שיוכלו להפוך את הנטייה, זה מיותר ומסוכן".

בסיום מכתבו פונה הרב ורדי לצעירים הנמצאים בארון, וכותב כי יש להם אוזן קשבת בקהילה: "מעבר לזה חשוב שאנחנו כקהילה נדע להכיל בעלי נטייה חד מינית באהבה, גם במשפחה וגם בקהילה. ולצעירים הללו אם הם קיימים בקהילתנו אני פונה ואומר: אוהבים אתכם כמו שאתם, אתם לא חייבים להישאר בודדים עם נטל הסוד, אל תהססו לפתוח ולדבר, אני מבטיח שלכל מי שתפנו, תתקבלו באהבה בכבוד ובתמיכה".

מארגון "עצת נפש" נמסר: "חבל שהרב לא בירר את העובדות לפני שהוציא שם רע על ארגון "עצת נפש" לפני בני קהילתו. 
ב"עצת נפש" מתנגדים ל"טיפולי המרה" ולא מפנים מתמודדים ל"רופאי אליל" או לרבנים ללא הכשרה מקצועית.
"עצת נפש" הוא הארגון היחיד המאפשר אוזן קשבת ומענה רחב למתמודדים עם קשיים סביב זהותם המינית ולהתמודדויות נוספות בנושאי מיניות וזהות. 
המתנדבים ב"עצת נפש" מוסרים נפשם במשך ארבעה ימים בשבוע בשעות הערב על מנת לתת מענה לכל מתמודד באשר הוא. מלווים את הפונה במשך מסעו הארוך ובמידת הצורך מפנים אותו לעזרה מקצועית לפי רצונו ובחירתו החופשית."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן