הרב שמואל טל מודה: "טעיתי ונכשלתי"

פסק בית הדין הרבני קבע כי הרב צריך להתנער מהישענותו על "רוח הקודש" ולהתנצל בפומבי, הבוקר אומר ראש מוסדות תורת החיים: "כוונתי היתה טובה אבל טעיתי"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 08/07/19 10:10 ה בתמוז התשעט

הרב שמואל טל מודה: "טעיתי ונכשלתי"
הרב שמואל טל מתנצל, צילום: הותר לשימוש

בשבוע שעבר קבע בית הדין הרבני כי ראש מוסדות "תורת החיים" ביד בנימין, הרב שמואל טל צריך להתנצל בפומבי ולהתנער מהישענותו על "רוח הקודש". הבוקר (ב') הודיע הרב טל כי הוא לא נשען על "רוח הקודש" בפעילותו, התנצל על הטעויות שעשה בעבר וביקש להשאיר את הפרשה מאחוריו.

"בנושא של רוח הקודש", אמר הבוקר הרב שמואל טל "היה לנו שיעור שלם של הנושא הזה שאמרתי שאני רואה בו דבר שהיה לי בו טעות. טעות. טעיתי וזה חלק מבירור וכוונתי היתה טובה אבל טעיתי. זה שהכוונה היתה טובה זה לא עוזר לי. למדתי הרבה לקחים ודיברנו על זה בישיבה על זה שבאמת זה לא דבר שמתבססים עליו ולא דבר שבונים עליו ולא דבר שאני מייחס לעצמי ולא פועל מכוחו. יש סיעתא דשמיא, יש היגיון, השכל האנושי, להתעמק בדברים והקב"ה עוזר לחשוב בצורה נכונה מתוך הכלים ולא מחוץ לכלים", הוסיף הרב טל.

הרב שמואל טל התנצל על הטעויות שעשה ואמר "יחד עם זאת, כמו שאמרתי והרחבתי כבר בתחילת זמן קיץ, שכל הדבר הזה נפתח שהיתה פה טעות, היה פה כישלון והיתה כאן מציאות שהצריכה לקחת עליה אחריות וחזרה בתשובה שלמה ולהפיק לקחים. מציאות הזאת, מציאות שחשוב לי מאוד שתהיה כחלק מהתמונה השלמה שכמו שאני מדגיש כל הזמן, במשך כמה שנים שאני הייתי במקום הזה ובעצם זה מה שגרם לי להגיד את זה במשך השנים, אנחנו לא צועדים על המסלול של צדיקים גמורים".

"אתה חי ומשתדל לכוון לשם שמיים, לרצון ה׳ ולכל מה שנדרש אבל אתה עשוי להיכשל, אתה עשוי לטעות. אני טעיתי ואני נכשלתי", הדגיש הרב טל.

כזכור, ביום חמישי האחרון פסק בית הדין הרבני כי למרות הטענות, הרב שמואל טל לא היה בקשר ולא נגע באף אישה מלבד אשתו. בנוסף, לא נמצאו במחשבו האישי תמונות שאינן צנועות. בתוך כך, בסביבתו של מי שהציף את הפרשה, הרב שמואל אליהו אמרו לכיפה כי "בית הדין מאשר את הטענות שלנו, שהיו לו קשרים ארוכים עם האשה ושהוא התנהל על פי רוח הקודש. הוא לא מאשר את תמונות התועבה שהוא לא מצא, מהסיבה שהוא לא קיבל את המחשב המקורי, כפי שכתבנו לו כמה פעמים".

גורם נוסף המעורה בפרשה מתח ביקורת על הדיינים ואמר: "מעניין אם הם ישלחו את הבנות שלהם ללמוד אצל הרב טל, או שהם מתירים זאת רק לבנות של הציונים".

במוסדות ״תורת החיים״ מבקשים כעת להניח את הפרשה מאחוריהם.