ליברמן: נכפה ממשלת אחדות בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר

יו"ר ישראל ביתנו תוקף את נתניהו ומצהיר כי יפעל להקמת ממשלה בראשות הליכוד, יחד עם כחול לבן וללא חרדים: "נשאף למצב שאף אחד לא יוכל להקים ממשל בלעדינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/19 20:35 יב בסיון התשעט

ליברמן: נכפה ממשלת אחדות בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר
"אין מניע נסתר": אביגדור ליברמן, צילום: הדס פרוש-פלאש 90

בחירות 2019: יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר הערב (שבת) כי לאחר הבחירות יפעל לממשלת אחדות בראשות הליכוד שתכלול גם את כחול לבן בראשות בני גנץ ותשאיר את החרדים בחוץ. "הם רוצים ממשלה חרדית-חרד"לית, ממשלת הלכה. נדהמתי לראות את המירוץ הבזוי של גנץ ונתניהו מי ייכנע יותר לחרדים. אנחנו נכפה ממשלה עם הליכוד ועם כחול לבן. נעשה הכל על מנת לחסום ממשלה חרדית. נקווה להגיע למצב שאף אחד לא יוכל להקים ממשל בלעדינו", אמר ליברמן בראיון לתוכניתה של אילה חסון בערוץ 13.

ליברמן הוסיף על דבריו בפוסט שכתב בדף הפייסבוק: "בנסיבות שנוצרו – הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים – תפקידנו לכפות על "הליכוד" ועל "כחול לבן" להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: "ישראל ביתנו" – "הליכוד" – "כחול לבן". ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל. המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה – בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר. לאחר גיבוש תקציב המדינה, הסכמות בסוגיות הביטחון וסיכומים בנושאי דת ומדינה תוקם קואליציה, ורק אחר כך מי שירצה, על בסיס קווי היסוד האלה, שיצטרף בשמחה".

משה גפני והרב רפי פרץ

משה גפני והרב רפי פרץ | "לא ניתן לממשלה חרד"לית יד"צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, יהודה חיים

ליברמן גם תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמר בערוץ 13: "ראש הממשלה בתור איש ימין צריך להסביר מה קורה בחאן אל אחמר. במהלך הקמפיין ראש הממשלה אמר על חוק עונש מוות למחבלים והוא זה שטרפד את זה. עכשיו הוא הולך להעביר עוד 30 מיליון דולר. איך הוא יכול לקרוא לעצמו ימין". על דרעי ציין: "הוא חבר לשעבר". "אנחנו לא רצינו את פיזור הכנסת. מי שאשם בזה זה נתניהו", הוסיף ליברמן, "חוק הגיוס הפך לסמל אחרי המרכולים בשבת, גשר יהודית ועוד הרבה דברים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ליברמן: "כולם זוכרים את אמירות הסרק של איווט כמו שיחסל את הניה תוך 48 שעות, שיפציץ את סכר אסואן, שאין אזרחות בלי נאמנות ואמירות נוספות. איווט זה אלף סיסמאות ואפס מעשים. מי שוויתר על הפנסיות הוא איווט שאחרי שהממשלה אישרה תכנית עבודה בנושא הפנסיות והדיור הציבור פירק בחוסר אחריות ממשלת ימין. ראש הממשלה תיקצב את הפנסיות ויעביר אותן בממשלה הבא".