"ניסיון לחנך את כולנו מחדש" תגובות קשות להחלטת צה"ל

היוזמה החדשה של צה"ל לשנות את טפסי המתגייסים לטובת המשפחות הלהט"ביות הובילה לזעם רב. בארגונים השונים קוראים לצבא לחזור בו מהחלטתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/19 10:54 טז באייר התשעט

"ניסיון לחנך את כולנו מחדש" תגובות קשות להחלטת צה"ל
לוחמי מגלן באימון, צילום: פלאש 90, אדי ישראל

 לאחר שצהל החליט לשנות את טפסי המתגייסים והסירו את המונחים המשפחתיים המסורתיים שהיו נהוגים לאורך השנים, לטובת מושגים חדשים לטובת קהילת הלהט"ב, יוצאים ארגונים שונים נגד ההחלטה. 

ארגון ליב"ה תקף את החלטת הצבא: "מצער לראות את ההחלטה שהתקבלה בצה"ל, כאשר במקום לדחות את חדירת הארגונים הזרים והאג'נדות הקיצוניות בוחרים היום בצה"ל לאמץ אותם ולעשות שינויים הזויים בשל דרישות של מיעוט קיצוני וחריג".

בארגון הוסיפו: "הניסיון לחנך את כולנו מחדש ולהחדיר לנו ערכים מעוותים, נגד האנושיות ונגד היהדות, לא יצלח. אנחנו קוראים לרמטכ"ל להמשיך את המגמה שהכריז עליה בתחילת כהונתו, להכריז את צה"ל ליעודו - צבא לוחם ומנצח, ולא לתת לאג'נדות זרות לחדור אליו ולטשטש את זהותו וערכיו של הצבא."

עידן לוי רכז הפעילים של ארגון צו 1 למען החיילים, הצטרף גם הוא לתגובות הזועמות:  "שוב הרוב הדומם המסורתי-יהודי נתקל באג'נדות שנוגסות בכל חלקה טובה בצה"ל על הגב של החיילים. אנו קוראים לכל מועמד לשירות הביטחון למחוק את 'הורה 1' ו'הורה 2' מהשאלון ולכתוב 'אבא' ו'אמא'". 

תנועת הנשים שוברות שוויון יוצאת גם היא בקריאה לצבא להחזיר את אבא ואמא לטופסי הגיוס ולהסיר לאלתר את האפיונים "הורה 1" ו"הורה 2": "פוליטיקת הזהויות חדרה לצה"ל. המיעוט כופה את דעתו על הרוב שמאמין בערכי המשפחה הטבעית. בהודעה של דובר צהל נכתב כי המטרה היא למנוע מבוכה בשלבי הגיוס. הרוב הדומם והשמרן הוא זה שחש מבוכה אל מול טופס כזה. ערכים פרוגרסיבים מוטמעים על ידי קבוצות שמאל-קיצוני ללא שום דיון ציבורי, כשהצד השני מושתק ומודר.

בשוברות שוויון הוסיפו: "כנשים, וכאמהות, אנו קוראות לצבא לחזור לקונצנזוס ולהימנע ממחלוקות פוליטיות, המעצבות את החברה, על גב ילדינו".

לעומתם חברת הכנסת יעל גרמן בירכה על היוזמה הצה"לית: ״התרגשתי לקרוא שהצבא שלנו  מכיר במשפחות גאות ומשנה את הטפסים בהתאם. צה"ל פורץ דרך ביחס לקהילה הגאה,  ועל כך כל הכבוד.  עכשיו צריך שהמדינה תלך בעקבותיו״