אחרי 20 שנה של בג"צים: החלה בניית ישוב יהודי חדש בנגב

בישוב "דרור" שאושר בממשלה כבר לפני עשרים שנה, החלו היום העבודות לאחר כל העיכובים. הישוב שיהיה חלק מחבל הארץ "קדמת נגב" יאכלס כ-10,000 משפחות: "החלום הופך למציאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 11:09 טז בחשון התשפג

אחרי 20 שנה של בג"צים: החלה בניית ישוב יהודי חדש בנגב
הישוב החדש, דרור, צילום: סעדיה גורדצקי

"החלום הופך למציאות": לאחר יותר מ-20 שנה מאז שהתקבלה החלטת הממשלה, החלו העבודות על הקמת היישוב דרורבנגב שצפוי לאכלס כ-10,000 תושבים. היישוב הוא חלק מחבל הארץ החדש "קדמת נגב" המוקם בימים אלה ועובר בין מספר רשויות בהן בני שמעון, מיתר ומועצה אזורית תמר. 

חבל הארץ החדש "קדמת נגב"

היום החלו בשטח עבודות הפיתוח והבנייה של היישוב דרור, לשכונה הראשונה בה יגורו 400 משפחות ראשונות מתוך כ-2,500 משפחות שצפויות לגור בו. היישוב הוא חלק מחבל הארץ החדש "קדמת נגב" אותו מקדמת תנועת אור כבר 20 שנה, לאור חזון ישראל 2048 שהיא מובילה, בו נמצאים יישובים דוגמת גבעות בר, כרמית וסנסנה והוא חוצה רשויות באזור בהן בני שמעון, מיתר ומועצה אזורית תמר. 

שטח הישוב

שטח הישוב צילום: סעדיה גורדצקי

אחרי בג"צים, הפגנות ומאבקים, הישוב יוקם

היישוב החדש ממוקם על הציר שבין מיתר לערד, בצפון מזרח הנגב, על אחת משלוחות הר חירן. החלטת הממשלה על הקמתו התקבלה בשנת 1998 אך מאז הוא עבר תלאות רבות בדמות בג"צים, הפגנות סוערות, מאבקים בין משרדי ממשלה וסערות תקשורתיות.

רוני פלמר, מנכ"ל וממייסדי תנועת אור: "20 שנה אנחנו עובדים כדי להגיע לרגע הזה, ובכל פעם מחדש כשהחלום הופך למציאות זה מרגש מחדש. הרעיון הראשוני, החלטות הממשלה, בג"צים, גרעין מתיישבים נפלא, מאות סיורים ופגישות בשטח, הפגנות, דם, יזע ודמעות. אבל כל זה נשכח ברגע הנפלא הזה כשהתחלנו את העבודות בסופן 15,000 חלוצות וחלוצים יבנו את ביתם בנגב, כחלק מחבל ארץ של מאות אלפי תושבים ואלפי משרות ויוזמות שיביאו חיים. דרור זה לא רק יישוב אלא בשורה לחבל ארץ חדש במקום שלא תכננו מקום המדינה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן