ראש הממשלה לשעבר חושף למי הוא יצביע

אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר שישב מאחורי סורג ובריח, חשף במהלך הריאיון כי בבחירות הקרובות הוא מתכוון להצביע למפלגת העבודה בראשות שרת התחבורה מרב מיכאלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 19:59 כד בתשרי התשפג

ראש הממשלה לשעבר חושף למי הוא יצביע
אהוד אולמרט, צילום: Moshe Shai/FLASH90

ראש הממשלה וחבר הכנסת מטעם הליכוד לשעבר, אהוד אולמרט מרבה להתראיין לתקשורת המקומית כאן בישראל ולתקשורת העולמית. בראיונותיו לא חוסך אולמרט במילים, וכשמדובר בראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, אולמרט מרבה לתקוף כמעט ללא רסן. בראיון לחדשות 13, הצהיר היום (ד') אולמרט כי הוא מתכוון להצביע בבחירות הקרובות למפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי.

ברקע המצב הביטחוני | אולמרט: "ביבי וחבורתו בליכוד הם ארגון פשע"

כאמור, ראש הממשלה לשעבר מרבה לתקוף את ראש האופוזיציה נתניהו והליכוד במגוון נושאים. בעקבות המצב הביטחוני, האשים אולמרט את נתניהו ואת חברי הליכוד כי הם מערערים את האמון במערכת הביטחון.

אולמרט ונתניהו

אולמרט ונתניהו צילום: פלאש 90. דניאל בר און

"אני בז לטענות של נתניהו והליכוד נגד עבאס שמאשימים אותו במצב", אמר אולמרט בהתייחסו למצב הביטחוני ולשורת הפיגועים בערי ישראל. "ביבי וחבורתו בליכוד הם ארגון פשע והם מתנהלים בצורה מופקרת. הם מנסים לערער את האמון במערכת הביטחון ולזרוע פאניקה בציבור".

הליכוד ובן גביר ואחרים מצליחים להשפיע על דעת הקהל

אולמרט הזכיר את המצב בתקופת האינתיפאדה השנייה עת כיהן כראש ממשלה לאחר השבץ בו לקה אריאל שרון ז"ל. "אין שום הגבלה על פעילות של גורמי הביטחון. גם בתקופת אינתיפאדה השנייה היו עשרות פיגועים עד שהשתלטנו על זה. לא האשמנו שום הרכב קואליציוני. בנט מנהל את המצב לאין ערוך יותר טוב מנתניהו", החמיא אולמרט.

במהלך הראיון פורסמו נתוני סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה ברקע גל הטרור, מהם עולה כי רק 18% מהציבור מביע אמון בשר לביטחון הפנים עמר בר-לב. בנושא הזה תקף אולמרט את הליכוד וחבר הכנסת איתמר בן גביר: "התעמולה של גורמים שונים כמו הליכוד ובן גביר ואחרים מצליחים להשפיע על דעת הקהל. לאוחנה היו רצף של כישלונות והתקשורת הגנה עליו".