פיגוע בשומרון: נהג מונית נפצע באורח קל מירי מרכב חולף

נהג מונית נפצע באורח קל מרסיסים כתוצאה מירי מרכב חולף בין אלון מורה לאיתמר: "לא ידעתי אם הכדור חדר לגוף שלי והמשכתי לנסוע ונתתי גז" | כוחות הביטחון פתחו בסריקות נרחבות באזור במטרה לאתר את המחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 08:00 ז בתשרי התשפג

פיגוע בשומרון: נהג מונית נפצע באורח קל מירי מרכב חולף
צילום: דוברות המועצה האזורית שומרון

פיגוע ירי בשומרון: נהג מונית, תושב השומרון כבן 40 נפצע קל בפיגוע ירי לעברו בין אלון מורה לאיתמר שבשומרון. נהג האוטובוס, שנסע בסמוך למונית שנפגעה, דיווח על הירי, ומסר כי הבחין בפגיעה בשמשת הרכב שלו. נהג המונית, שנסע בסמוך לאוטובוס, נפגע באורח קל מפגיעת רסיסים. הנהג הצליח להגיע לבסיס הצבאי הסמוך, ושם קיבל טיפול רפואי. כוחות צבא רבים סורקים את הזירה כדי לאתר את המחבלים שביצעו את הירי.

נהג המונית שנפצע בפיגוע: הייתי בטוח שיש פאנצ'ר ואחר כך הבנתי שיורים עלי

נהג המונית שנפצע הבוקר בפיגוע הירי שיחזר את רגעי האימה: "יצאתי מאלון מורה בבוקר, כמו שאני יוצא בכל יום, בדרכי לאסוף תלמידים בתפוח,  ואחרי שעברתי את המבתרים באלון מורה, ירדתי את הירידה לפני האנדרטה של משפחת הנקין, שמעתי רעש בכביש. אחרי ששמעתי את הרעש בכביש, הייתי בטוח שיש לי פאנצ'ר ואחרי דקה הבנתי שיורים עלי. הרגשתי שריטה בכתף ששרט אותי הכדור, הרגשתי משהו, לא ידעתי אם זה חדר או לא חדר את הגוף שלי. המשכתי לנסוע ונתתי גז".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן תקף את הממשלה לנוכח העלייה במספר פיגועי הירי בחודש הקרוב: "עוד אירוע חמור שהסתיים כמעט בנס, הממשלה הזו מפקירה את התושבים שלה לגל טרור, שהרשות הפלשתינית מחממת, הממשלה הזו מסרבת להכיר במציאות, מסרבת לצאת למבצע התקפי חומת מגן 2, מסרבת לאסוף את הנשקים, מסרבת להחזיר את המחסומים, אנחנו רואים פיגוע אחרי פיגוע, הכתובת על הקיר והיא מדממת, יש כאן אירועי ירי ופצועים יום אחר יום, זה עלול להיגמר באסון. אני קורא לממשלה להתעשת, הודיעו על יציאה למבצע רחב לפגיעה בתשתית הטרור ביהודה ושומרון. תפסיקו להפקיר את התושבים בשומרון ובשאר חלקי ישראל לגל הטרור הזה".

ניסיון פיגוע בהר חברון: מחבלים ירו לעבר רכב ישראלי, אין נפגעים

כזכור, בשבוע שעבר בוצע ירי לעבר רכב ישראלי בהר חברון. הנהג, שלא נפגע מהירי, הגיע לשער של היישוב נגוהות בהר חברון ודיווח כי בוצע לעבר ירי על ציר 'חורסה', סמוך לצומת אדוריים שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. מבדיקה שנערכה במקום, נמצאו פגיעות ירי ברכבו. בעקבות האירוע, הוכרז נוהל 'פטיש חם', וכוחות רבים הוקפצו לציר והתחילו בסריקות באזור כדי לתפוס את המחבלים.

מחסום צה"לי בשומרון. ארכיון

מחסום צה"לי בשומרון. ארכיון צילום: דובר צה"ל

ניסיון פיגוע ברכבת ישראל: מצוד אחר המחבל

נציין כי בשבוע שעבר, נמנע פיגוע גדול נבמהלך ראש השנה אודות לערנות של כוחות הביטחון: מחבל שזהותו טרם ידועה הניח מכשול על פסי הרכבת שבין עכו לכרמיאל במטרה לגרום לירידת הרכבת מהפסים ולהביא למותם של הנוסעים, המכשול הוסר אבל המחבל עדיין מסתובב חופשי. 

במהלך החג עצרו כוחות שב"כ צעיר ערבי תושב עכו בחשד שהוא ביצע את ניסיון הפיגוע אבל לאחר חקירה ממושכת הוחלט לשחרר את הצעיר, כעת מתמקדים כוחות הביטחון במצוד אחר המחבל, עד כה ללא הצלחה.