פצוע בינוני בפיגוע ירי בדרום הר חברון

צעיר בשנות העשרים לחייו נפצע בפיגוע ירי בישיבת רעותא ופונה לבית החולים סורוקה, כוחות גדולים של צה"ל סורקים את המקום, הוכרז אביר לילה ב' במרחב הר חברון והתושבים הונחו להסתגר בבתים | "מחזקים את ידי תלמידי ורבני הישיבה בעקבות הפיגוע הנפשע בישיבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 21:24 יט באלול התשפב

פצוע בינוני בפיגוע ירי בדרום הר חברון
צילום: דובר צה"ל

אירוע טרור נוסף בצל מערכת הבחירותצעיר בן 20 נפצע הערב (ה') באורח בינוני בפיגוע ירי שאירע בסביבות השעה 21:30 בישיבת רעותא ביישוב כרמל שבדרום הר חברון. בנוסף, רכב שהגיע לישוב דיווח כי ירי בוצע לעברו ולא היו נפגעים. כוחות גדולים של צה"ל וביטחון הר חברון בודקים את הדיווחים וסורקים את המקום. 

הפצוע, שסובל מפציעות בידו ובחזה, פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. פראמדיק מד"א אלעד פס סיפר: "הפצוע, צעיר כבן 18 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי בפלג גופו העליון, הוא דיבר איתנו ותקשר איתנו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ תוך כדי טיפול רפואי שכלל חבישה ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. כוחות גדולים שלנו עדיין במקום וערוכים להעניק טיפול רפואי במידת הצורך". 

הירי דרך החלון

הירי דרך החלון צילום: דוברות הר חברון

מועצה אזורית דרום הר חברון עדכנה את התושבים כי יש להסתגר בבתים, כלל הצירים בהר חסומים. בסריקות  של הכוחות בשטח אותר סולם על גדר היישוב כאשר על פי החשד המחבלים חדרו ליישוב דרכו, ועל פי החשד הירי בוצע ממרחק לעבר הישיבה. כוחות רבים סורקים אחר המחבל אשר ככול הנראה ברח מהמקום. בעקבות האירוע הוכרז אביר לילה ג' ביישוב כרמל ואביר לילה ב' בכל היישובים מסביב, כמו כן הציר סמוך ליישוב נסגר לתנועה.

כשכובלים את ידיהם של חיילי צה"ל ההרתעה נעלמת והחיים הופכים להפקר

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "מחזקים את ידי תלמידי ורבני הישיבה בעקבות הפיגוע הנפשע שהיה הערב בישיבה. מחזקים את ידי כוחות צה"ל וכוחות הביטחון במלחמתם בטרור. אנו בטוחים שישיבת רעותא תגדל ותצמח ותמשיך בעשייתה הברוכה של תורה ויישוב ארץ ישראל ללא כניעה ופחד מטרור". 

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת בן גביר, תקף את ראש הממשלה ואמר: "אנחנו נמצאים בפתחה של אינתיפאדה נוספת. המציאות ביהודה ושומרון הפכה למציאות של פיגועי ירי מדי יום. החולשה של ממשלת לפיד-גנץ מול הטרור הגואה עולה ועוד עלולה לעלות לנו חלילה בדמם של יהודים רבים. כשכובלים את ידיהם של חיילי צה"ל, מטפחים את רשות הטרור הפלשתינית וחונקים את ההתיישבות, ההרתעה נעלמת וחייהם של אזרחי ישראל הופכים להפקר". 

כזכור, רק אתמול הובא למנוחות רב סרן בר פלח ז"ל, בן 30 מנתניה, שנהרג במהלך פעילות מבצעית באזור ג'נין בסמוך למעבר ג'למה שבקו התפר במרחב החטיבה המרחבית מנשה. בתקופה האחרונה חלה עלייה בדיווחים על אירועי טרור, כאשר בשבוע שעבר נמנע פיגוע המוני כאשר שוטרי יס"מ תל אביב איתרו ביפו שוהה בלתי חוקי תושב שכם שהגיע עם נשק למקום וחיפש לפגוע בחיילים.