הרצוג וארדואן שוחחו בצל החשש מפיגועים בטורקיה: "האיום טרם הוסר"

נשיא המדינה שוחח עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן על רקע כוונות לביצוע פיגוע טרור כנגד ישראלים באיסטנבול | הרצוג הודה לארודאן על המאמצים לסיכול הטרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/22 16:16 כ בסיון התשפב

הרצוג וארדואן שוחחו בצל החשש מפיגועים בטורקיה: "האיום טרם הוסר"
הרצוג וארדואן, שוחחו בטלפון, צילום: חיים צח / לע"מ

אזהרת המסע לטורקיה: ברקע הכוונות שפורסמו לביצוע פיגוע טרור בישראלים השוהים באיסטנבול, יצחק הרצוג שוחח היום (א') עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. הנשיא הודה על המאמצים לסיכול פעולת טרור על אדמת טורקיה, ובשיחה הדגישו השניים את התרומה הגדולה של שיתוף הפעולה לאמון הנבנה בין הממשלות והעמים.

האיום טרם הוסר

בשיחה הדגיש נשיא המדינה כי טרם הוסר האיום ויש להמשיך במאמץ המשותף לסיכול הטרור. השניים הסכימו להמשיך ולפעול לטובת השלום והיציבות במרחב באמצעות דו שיח פתוח ורציף. כזכור, הנשיא הרצוג מקדם מהלך של קידום היחסים עם טורקיה וטס בחודש מרץ האחרון לטורקיה, שם נפגש עם ארדואן.

עם המראתו, אז, הדגיש הרצוג: "אני יוצא לביקור ממלכתי בטורקיה עם הזמנתו של נשיא טורקיה ארדואן איתו אני מקיים דיאלוג מאז כניסתי לתפקיד נשיא מדינת ישראל. היחסים בין ישראל לטורקיה חשובים לישראל, חשובים לטורקיה וחשובים לאזור כולו. ולראשונה מזה שנים רבות יתקיים ביקור בטורקיה. לא על הכל נסכים ובוודאי שמערכת היחסים בין ישראל לטורקיה ידעה עליות ומורדות ורגעים לא פשוטים בשנים האחרונות, אבל אנחנו ננסה לאתחל את היחסים ולבנות אותם בצורה מדודה וזהירה ובכבוד הדדי בין המדינות".


(הנשיא הרצוג ממריא לביקור ממלכתי בטורקיה)