עמית סגל על הפרישות בימינה: "נחישות ואכזריות בסדר גודל של אריק שרון"

הפרשן הפוליטי מתייחס לטלטלות שעוברות על מפלגתו של ראש הממשלה בנט, ולאחר ההודעה כי כהנא יחזור לכנסת ובכך יגרום ליום טוב כלפון לוותר על מקומו הנורבגי, אומר סגל: "נחישות ואכזריות בסדרי גודל אריאל שרוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/22 21:55 יג באייר התשפב

עמית סגל על הפרישות בימינה: "נחישות ואכזריות בסדר גודל של אריק שרון"
מתן כהנא, חוזר לכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשירותי דת, מתן כהנא, הודיע ביום שישי האחרון על התפטרות, זאת על מנת לחזור ולהיות חבר כנסת ולסייע לחיזוק הקואליציה לטענתו. גורמים בימינה אומרים כי כהנא יישאר סגן שר במשרד הדתות וכי לא צפוי שינוי דרמטי במשרד. מי שיפנה את כסאו בעקבות התפטרותו של כהנא, הוא חבר הכנסת הנורבגי, יום טוב כלפון, שיאלץ לעזוב בעקבות החזרה של השר לשורות הכנסת. 

ההודעה הזו מגיעה בעקבות תקופה לא קלה שעברה על מפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה חברת הכנסת עידית סילמן כי היא פורשת מהקואליציה, וזמן קצר לאחר מכן, לאחר דיון בוועדת הכנסת, הוכרז חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש מהמפלגה. 

הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, התייחס לטלטלה האחרונה והציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, כתב: "עזבו שניה את דעתכם הערכית. בחודש אחד: שיקלי הופרש כהנא הוזז כלפון הודח.  נחישות ואכזריות בסדרי גודל אריאל שרוניים. אבל: בוא ניכנס רגע לנעלי פינטו או אורבך: האם השלכתו של כלפון מהכנסת אחרי שגילה נאמנות לראש הממשלה, דקה לפני שבת, מעודדת אנשים לשמור על נאמנות לבנט, או תגרום להם להימלט לצד השני ברגע שתינתן הצעה מתאימה?".