סילמן ושיקלי נעדרו, המשותפת עזרה והקואליציה ניצחה בהצבעת אי האמון

הצעת אי האמון הראשונה לכנס הקיץ של הכנסת שהגישה הליכוד נפלה אחרי שאיימן עודה ואחמד טיבי נחלצו לעזרת הממשלה והצביעו נגד | עידית סילמן ועמיחי שיקלי נעדרו מהמליאה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 09/05/22 18:49 ח באייר התשפב

סילמן ושיקלי נעדרו, המשותפת עזרה והקואליציה ניצחה בהצבעת אי האמון
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת היום (ב') התרחשה דרמה בהצבעת אי האמון בממשלה שהגישה מפלגת הליכוד, כאשר ההצעה נפלה אחרי שאיימן עודה ואחמד טיבי נחלצו לעזרת הקואליציה והצביעו נגד. נזכיר כי הכנס נפתח כאשר הקואליציה נמצאת ללא רוב בכנסת, ועם רע"ם שמחרימה כרגע את הממשלה. מההצבעה נעדרו עמיחי שיקלי ועידית סילמן, שני חברי הכנסת מימינה שפרשו מהמפלגה מה שבא לטובת הקואליציה.

עידית סילמן ועמיחי שיקלי נעדרו מההצבעה, המשותפת הצביעה נגד והצילה את הקואליציה

בתום ההצבעה הוציאה סיעת יהדות התורה וש"ס הודעה משותפת: "הממשלה הנוכחית אינה זוכה לאמון העם וללא רוב בכנסת, פוגעת פעם אחר פעם בציבור החרדי והמסורתי. נמשיך לעשות הכל להחלפתה בממשלה לאומית, שתתן ביטחון לתושבי ישראל ותייצג בכבוד את מסורת ישראל, והשכבות החלשות".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר אחרי ההצבעה כי: "למי שהיה עוד היה ספק שממשלת בנט-עבאס-שקד לא תהסס להשען על הרשימה המשותפת קיבל היום את התשובה או יותר נכון את הבושה!".

ההצבעה מגיעה אחרי ישיבות הסיעה הסוערות בהם כל יושבי הראש  מהאופוזיציה והקואליציה תקפו אחד את השני, כאשר ראש הממשלה לשעבר נתניהו אמר על ראש הממשלה הנוכחי כי "לממשלה הזאת אין לגיטימציה ציבורית". בעוד בנט התייחס לקואליציה השברירית שהוא עומד בראשה וביקש מחברי סיעתו, בהם עידית סילמן שהגיעה באופן מפתיעה לישיבת הסיעה  "״חוסר יציבות פוליטית זה דבר לא בריא למדינה. כולנו צריכים לייצב את הספינה ולגלות אחריות. אנחנו בתוך גל טרור משמעותי, וצריך לעמוד מאוחדים מול אויבינו. חשוב מאוד להחזיק את הקואליציה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן