יום הזיכרון בנימין ויאיר נתניהו סופדים ליונתן: "זכה לתהילה ברבים כמעט בן ליל"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו סופד לאחיו יונתן נתניהו, שנפל במבצע אנטבה לשחרור המטוס החטוף: "מרגישים עטופים באהבה ובהערכה". גם בנו יאיר פרסם את הפוסט וכתב: "נעמת לי מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 21:42 ב באייר התשפב

בנימין ויאיר נתניהו סופדים ליונתן: "זכה לתהילה ברבים כמעט בן ליל"
יוני נתניהו, צילום: חיים צח, לע"מ

יוני נתניהו, מפקד סיירת מטכ"ל, יצא ב-3 ביולי 1976 למשימת חייו ופיקד על צוות הפריצה שנועד לחסל את המחבלים שחטפו את מטוס אייר פראנס לאנטבה שבאוגנדה. אחיו בנימין נתניהו ואחיינו יאיר נתניהו ספדו לו לכבוד יום הזיכרון.

משפחתי ואני מרגישים עטופים באהבה

"בערב קשה זה, משפחתי ואני מרגישים עטופים באהבה ובהערכה מצד המכבדים את זכר הנופלים, וביניהם גם את אחי יוני שנפל ב״מבצע יונתן״ להצלת חייהם של אחיו ואחיותיו באנטבה שבאוגנדה - ולמען חירות עמו", כתב בנימין נתניהו.

"מחבלים פלסטינים חטפו מטוס של ״אייר פראנס״ עם בני ערובה ישראלים והובילו אותו לאוגנדה. הם איימו לרצוח את בני הערובה אם דרישותיהם לא ייענו. מדינת ישראל שלחה את צה״ל לשחרר את החטופים. כמפקד סיירת מטכ״ל, יוני עמד בראש הכוח הפורץ והסתער בראש חייליו. הוא נורה, נפצע קשה - ומת מפצעיו".

שמו של יוני ז"ל זכה לתהילה ברבים כמעט בן-ליל

"היה זה אחד המבצעים הנועזים בתולדות העמים, ובאופן טבעי, שמו של יוני ז"ל זכה לתהילה ברבים כמעט בן-ליל. אחי יוני ז״ל אף קיבל את ״עיטור המופת״ במלחמת יום הכיפורים על חילוצו של חברו הפצוע יוסי בן חנן מעבר לקווים הסורים. עוד בחייו, יוני נודע כמפקד נועז ומוכשר. לנו, בני משפחתו, הוא היה קודם כל אח ובן אוהב ואהוב".

"עם פרסום ספר מכתביו, אישיותו הקסומה נתגלתה ברבים, והרהוריו ורישומיו מהווים מאז מקור השראה לקוראיו הרבים. יוני ראה את עצמו חוליה בשרשרת הדורות של עם ישראל וכחלק מתקומתו המחודשת בארצו. כמו כל כך הרבה מן הנופלים שלנו, הוא היה מוכן לשלם את המחיר היקר ביותר להבטחת קיומנו. בכך יקירנו שנפלו מהווים מקור השראה לכולנו. יהי זכרם ברוך ונצור בליבנו תמיד. אני אוהב אותך, אחי יונתן. נעמת לי מאוד", חתמו.