"עבירת בטחון שדה": ביקורת חריפה על העיתונאים בזירת הפיגוע בתל אביב

עם ההודעה על פיגוע בתל אביב, התייצבו ערוצי הטלוויזיה עם צוותי צלמים ועיתונאים בזירה ודיווחו מהמקום וליוו את כוחות הביטחון עם כל קריאה. שר התקשורת כתב בביקורת: "למרות הרצון לדווח, הסתובבות עיתונאים בזירה מפריעה לכוחות הביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/22 08:02 ז בניסן התשפב

"עבירת בטחון שדה": ביקורת חריפה על העיתונאים בזירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפיגוע הקטלני בתל אביב הימם את העיר ואת רחוב דיזינגוף, ועם קבלת ההודעה נאספו במקום צוותי הטלוויזיה והעיתונאים. כזכור, המחבל לא נוטרל או חוסל לאחר הירי, ולמקום הגיעו כוחות רבים מאוד שניסו לאתרו.

העיתונאים שהגיעו לזירה הצטרפו לכוחות המיוחדים, נכנסו עימם לבניינים ובתים וגילו את זהותם בשידור חי וללא כל עכבות. הדבר גרר ביקורת כבדה על ההפרעה בעבודתה של מערכת הביטחון, ביקורת שגם שר התקשורת שותף לה.

"עיתונאים בתוך זירה פעילה מפריעים לעבודת כוחות הביטחון"

יועז הנדל כתב בטוויטר: "מבקש מכלי התקשורת השונים להתרכז במקום אחד, בהתאם להנחיות המשטרה ולקבל דיווחים מסודרים. לא לפרסם סרטונים. למרות הרצון לדווח, עיתונאים בתוך זירה פעילה מפריעים לעבודת כוחות הביטחון", ולאחר מכן הוסיף עוד ציוץ בנושא.

גם חברת הכנסת קטי שטרית הצטרפה לביקורת. היא כתבה: "בכוונתי לברר מי הגורם שמאפשר לתקשורת להתלוות לכוחות הביטחון בצורה כל כך קרובה וחסרת אחריות. יש בשטח כוחות מיוחדים שלא אמורים להיחשף. זו עבירת בטחון שדה חמורה המסכנת את כוחותינו ומאפשרת למחבל לדעת בדיוק היכן הם נמצאים, ובאיזו פריסה. אני אדרוש תשובות וטיפול מהיר לפארסה הזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן