מלחמה באירופה

בנט משיק את מבצע 'עולים הביתה' להעלאת יהודי אוקראינה

ראש הממשלה השיק היום את מבצע "עולים הביתה" בוועדת שרים לענייני קליטה "זה הרגע שלשמו הוקמה מדינת ישראל, המשימה הגדולה היא לפתוח את הדלת, לפתוח את הלב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/22 18:39 ז באדר ב'

בנט משיק את מבצע 'עולים הביתה' להעלאת יהודי אוקראינה
בנט, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

להלן דברי ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר היום (ה') בפתח ועדת השרים לענייני עלייה וקליטה: "אנחנו פותחים היום את מבצע "עולים הביתה" להעלאת יהודי אוקראינה שבסכנה, ויהודי הסביבה.

זה רגע חשוב, רגע שלשמו נועדנו, ולשמו הוקמה מדינת ישראל. המשימה שמוטלת עלינו היא גדולה, היא מורכבת מהרבה מאוד משימות קטנות ופרטים קטנים, ואנחנו צריכים להבין מהי המשימה הגדולה. 

המשימה הגדולה היא לפתוח את הדלת, לפתוח את הלב, לקבל את אחינו ואחיותנו שנמלטים ממלחמה קשה. לוודא שמחכה להם פה קליטה חלקה ככל האפשר, קבלת פנים שתרכך ולו במעט את הטראומה שהם חווים, טראומה בלתי נתפסת - לעקור את עצמך תוך שעות או ימים ולהגיע לארץ רחוקה ושונה. 

"העולים יהיו זקוקים למקום לגור בו, למקומות עבודה, חינוך ובריאות"

בשביל זה, כולנו צריכים להצטיין. לא ליפול לביורוקרטיות מיותרות, לגלות גמישות והבנה לגודל הרגע, להבין שאנחנו - הביורוקרטיה והממשלה - צריכים להביא את עצמנו לעולה, ולא העולה צריך להתרוצץ אצלנו.

במקביל, אנחנו צריכים גם להיערך ליום שאחרי קבלת הפנים. העולים יהיו זקוקים למקום לגור בו, למקומות עבודה, חינוך ובריאות. אחד הדברים שיצא לי בימים האחרונים לעשות, זה לדבר עם עולים מגלי עלייה קודמים ולשמוע מהם מה הייתה החוויה שלהם ומה היו הכשלים, כדי שננסה לעשות את זה טוב יותר. 

"זה אתגר גדול לכולנו, גם לממשלה וגם לחברה הישראלית"

זה אתגר גדול לכולנו, גם לממשלה וגם לחברה הישראלית. אין לי ספק שהחברה הישראלית והציבור הישראלי יכול לעמוד בזה, ונעמוד בזה. אני רוצה להודות לך, פנינה, על המנהיגות ועל ההובלה. אנחנו יוצאים לדרך".