הרב דרוקמן על חוק הגיור: "במציאות הקיימת המתווה הזה טוב"

לאחר שמתווה הגיור של השר לשירותי דת אושר בוועדת שרים לענייני חקיקה, אומר זקן רבני הציונות הדתית כי מדובר בחוק חשוב אבל מסייג, "לא אצביע בעד אם הרבנות הראשית מתנגדת לזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/22 21:49 כה באדר א'

הרב דרוקמן על חוק הגיור: "במציאות הקיימת המתווה הזה טוב"
הרב דרוקמן עם השר כהנא, צילום: ללא

חוק הגיור אותו מבקש לקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא, אושר לאחרונה בוועדת שרים לענייני חקיקה, אולם הביקורת עליו לא שככה. כזכור, לחדשות כיפה נודע כי במהלך שיחה לילית בשבוע האחרון, ביקש השר מהרב דרוקמן עזרה בהבאת הרבניים הראשיים לדיאלוג משותף בנושא, זאת לאחר ששלחו מכתב לחברי הוועדה בה קראו להם למנוע את המתווה. 

בראיון משותף עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', למיכאל טוכפלד ופורסם במקור ראשון, הביע הרב דרוקמן את תמיכתו במתווה הגיור. "חוק הגיור הוא חוק חשוב. אני חושב שבמציאות הקיימת המתווה הזה טוב כי יש רבים הזקוקים לגיור. אם אפשר שרבני ערים יגיירו, צריך להסכים לכך.  אם הרבנים הראשיים היו יושבים ומבקשים להוסיף פרטים לחוק - אפשר, אבל הם דוחים הכל על הסף ולא מוכנים לדבר. אני חושב שהרצי"ה היה מבין זאת". יחד עם זאת, סייג, "לא אצביע בעד אם הרבנות הראשית מתנגדת לזה".

חבר הכנסת סמוטריץ' התייחס למתווה בישיבת הסיעה האחרונה ובמענה לשאלת כיפה אמר כי מדובר ב"רפורמה של מיעוט שכופה את דעתו על הרוב ועושה את זה באצבעות של מנסור עבאס שיקבע עבורנו מיהי יהודי".