אביה של אנג'לינה ג'ולי קפץ לביקור: "לא מבין מדוע יהודה ושומרון נקראים הגדה המערבית"

זוכה פרס האוסקר ואביה של אנג'לינה ג'ולי שידוע בעמדותיו הפרו-ישראליות, נפגש עם יוסי דגן שהביא לו בקבוק יין מהשומרון ואמר לו "ההתיישבות והיין בשומרון זו נבואה של ירמיהו שמתגשמת", דבר שגרם לו לדמוע מהתרגשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/22 16:31 טו באדר א'

אביה של אנג'לינה ג'ולי קפץ לביקור: "לא מבין מדוע יהודה ושומרון נקראים הגדה המערבית"
ג'ון וויט וראש המועצה יוסי דגן, צילום: מועצה אזורית שומרון

שחקן הקולנוע ההוליוודי ג'ון וויט, זוכה פרס האוסקר ו-3 פעמים זוכה פרס גלובוס הזהב הגיע לצלם סרט בשומרון, ונפגש עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ומנהלת קרן קולנוע שומרון אסתר אלוש. 

ג'ון וויט הגיע עם רבני חב"ד, הרב לוי יצחק קונין והרב חיים קונין, שהביאו את וויט לסיור בשומרון במסגרת ההפקה של הסרט. וויט הגיע למצפה יוסף שבהר ברכה, ממנו ניתן להשקיף לעבר קבר יוסף, וקיבל מראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יין של יקב הר ברכה.   

(קרדיט: ניר דבוש - מועצה אזורית שומרון)

דגן אמר לווייט: "כבוד גדול עבורנו לארח שחקן חשוב כמוך וחשוב מכך ידיד ישראל", אמר ראש המועצה והתייחס לנבואתו של הנביא ירמיהו: "מה שאני מחזיק ביד הוא לא רק בקבוק יין. לפני אלפיים שנה הבטיח הנביא ירמיהו שיום אחד עם ישראל יחזור לאדמתו, יחזור לשומרון וייטע כרמים. במשך אלף שנים של כיבוש מוסלמי, עמים אחרים הצליחו לגדל גפנים בצפון, בדרום אבל לא באדמת השומרון, וכשחזר העם היהודי לכאן, לשומרון, לפני 25 שנה כשחזרה ההתיישבות היהודית לשומרון, החלו לטעת כרמים, ובבת אחת החלו לגדול גפנים שמניבים היום יין זוכה פרסים בינלאומיים, שנחשב לאחד מהטובים בעולם. כשאני נותן לך יין מהישוב הר ברכה שבמרומי הר גריזים, זהו לא רק בקבוק יין, אתה בעצם מחזיק נבואה של ירמיהו שמתגשמת כאן ממש".

כוכב הקולנוע התרגש, חיבק את ראש מועצת שומרון ואמר: "אני לא מבין מדוע יהודה ושומרון נקרא הגדה המערבית, שכן ברור כשמסתכלים במפה שהשומרון הוא לב ארץ ישראל".