הרב דב ליאור נגד רפורמת הגיור של השר כהנא: "התנכלות לקדושת המחנה"

הרב ליאור פרסם תמיכה ברב הראשי דוד לאו, המתנגד לרפורמת הגיור של השר מתן כהנא, לפיה רבני ערים יוכלו לבצע הליכי גיור: "צריכים לעמוד בתוקף" | איתמר בן גביר: "זאת לא רפורמה שתקדם אותנו, אלא מדיניות חשוכה שעטופה בסיסמאות נבובות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/12/21 15:43 כו בטבת התשפב

הרב דב ליאור נגד רפורמת הגיור של השר כהנא: "התנכלות לקדושת המחנה"
הרב דב ליאור, צילום: Gili Yaari / Flash90

הרב דב ליאור, אחד מגדולי הפוסקים בציבור הדתי לאומי, פרסם היום (ה') את תמיכתו ברב הראשי לישראל, הרב דוד לאו המתנגד לרפורמת הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא, ולפיטוריו של ראש מערך הגיור.

"מביע תמיכתי על עמידתו האיתנה של הרב דוד לאו שליט"א שהתנגד לפיטוריו של ראש מערך הגיור", מסר הרב ליאור. "זאת התנכלות לקדושתה של ישראל וקדושת המחנה. צריכים לעמוד בתוקף". הרב ליאור הוסיף והביע בסיום דבריו תקווה והתפלל "הקב"ה יסכל את עצתם של כל אלה שרוצים לפגוע בצביונה היהודי של מדינת ישראל". 

חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר בתגובה, כי "השר כהנא מפלג את הציבור, פוגע במסורת היהודית וחמור מכך מוביל לקיטוב ושסע בחברה הישראלית. זאת לא רפורמה שתקדם אותנו, אלא מדיניות חשוכה שעטופה בסיסמאות נבובות, נגד ההלכה המסורה לנו מדורי דורות".

השבוע (ג') העביר הרב הראשי לראש הממשלה נפתלי בנט מסר מאיים: "אני מודיע לך בצער רב, כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו".

השר ליברמן: "איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים"

אתמול, העביר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מכתב תגובה לרב דוד לאו, בו הוא מבהיר כי הוא מתבקש למלא את תפקידו הקבוע בחוק וזאת ללא קשר להערכת הכהונה או הפסקת הכהונה של ראש מערך הגיור. כמו כן שר האוצר ציין במכתבו שבמידה וימומשו האיומים לא יהיה מנוס מנקיטת צעדים המתחייבים מהתנהגות שאינה הולמת את כהונת הרב הראשי לישראל.

ליברמן כתב: "ראש מערך הגיור איננו נבחר ציבור אלא פקיד בכיר בשירות המדינה והציבור וההחלטה על הארכת כהונתו או הפסקתה נתונה בידי הרשויות הממלכתיות המוסמכות. התניית המשך כהונתו של ראש מערך הגיור בהמשך החתימה על תעודות הגיור היא איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים. כהונתו של הרב הראשי ותפקידיו באו בשירות הציבור על פי הקבוע בחוק, ועל הרב הראשי מוטלת החובה למלא את תפקידיו כל עוד הוא מכהן בכהונתו".

"אם אכן ימומש האיום המתואר והרב הראשי יימנע מלחתום על התעודות ובכך יעכב את השלמת הליכי הגיור, תהיה בכך פגיעה של ממש בציבור הישראלי ובמיוחד בחיילי צה"ל, בבני העדה האתיופית ובמבקשים להתגייר. פגיעה בציבור האמור, בשל אי הארכה או הפסקת כהונה של פקיד בכיר, איננה מוצדקת והיא מהווה התנהגות שאיננה הולמת את מעמדו של הרב הראשי והיא עלולה להגיע לכדי נקיטת הליכים לסיום כהונתו."

בסיום דבריו, הודיע ליברמן: "לפיכך מתבקש הרב הראשי לישראל למלא את תפקידיו ואת הנובע מכהונתו הרמה בלא קשר לשאלת הארכת הכהונה או הפסקת הכהונה של ראש מערך הגיור. שאם לא כך לא יהיה מנוס מנקיטת צעדים המתחייבים מהתנהגות שאינה הולמת את כהונת הרב הראשי לישראל".