צפו בהלוויתו של הרב גדעון פרל זצ"ל

רבה של אלון שבות לשעבר, הלך לעולמו הלילה בגיל 81. הרב פרל ז"ל שימש כאב בית הדין לממונות בגוש עציון ודיין בבית הדין לענייני גיור. בעבר היה מרבני מפלגת תקומה ומראשי ארגון רבני צהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/21 15:41 כח בכסלו התשפב

צפו בהלוויתו של הרב גדעון פרל זצ"ל
מההלוויה, צילום: יצחק פריד-מועצת גוש עציון

הרב גדעון פרל, רבה לשעבר של אלון שבות הלך הלילה לעולמו, שלושה ימים לפני יום הולדתו ה-81. הלוויה נערכת היום (ה'). אנשי ציבור וארגונים רבים ספדו לרב פרל שהיה אב בית דין לממונות בגוש עציון ודיין בבית הדין לענייני גיור, מרבני מפלגת תקומה, מראשי ארגון רבני צוהר ואחראי על ענייני החופה וקידושין. קודם לכן היה מראשי לשכתו של הרב הראשי הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא.

ארגון רבני צהר מבכה על לכתו של הרב גדעון פרל, מי ששימש בין שלל תפקידיו כחבר מועצת צהר במשך שנים רבות וממניחי היסודות של מיזם הנישואים של הארגון, ושותף פעיל בו עד יומו האחרון. 

"אוהב אדם, אוהב תורה ואוהב ישראל. אישיות תורנית בעלת חזון שבחר לעסוק בנושאים החשובים והמהותיים ביותר של העולם היהודי במדינת ישראל ללא חשש", אמר יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו, "הוא שימש גשר בין קצוות שונים של עולם ההלכה וההשקפה מתוך שאיפה לאמת ולצדק. זוכר אותו באופן אישי כמחנך בכיתה ח', שקירב וחיבר אותי לעולמה של תורה. אנשים מיוחדים כמוהו יחסרו מאוד בציבוריות הישראלית. אבד צדיק מן הארץ".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן , סופד לרב גדעון פרל ז"ל: הלילה הלך לעולמו בטרם עת אחד מעמודי התווך התורניים, החינוכיים וההתיישבותיים של גוש עציון הרב גדעון פרל זצ"ל. הרב גדעון היה ממייסדי היישוב אלון שבות. זקן רבני גוש עציון אשר שימש במשך עשרות שנים כרב היישוב, כאב בית דין ודיין בבית דין לגיור.  זכיתי להכירו מקרוב לאורך שנים וללמוד ממנו רבות. גם בתפקידי הנוכחי נפגשנו לעיתים קרובות והתייעצתי עימו  בנושאים רבים. אישיות נדירה שפעל למען גוש עציון והאזור בכל תחומי החיים. חבל על דאבדין ואינם משתכחין".

ראש מכון צומת להלכה וטכנולוגיה, הרב מנחם פרל, ספד לרב גדעון פרל זצ"ל שכיהן כחבר עמותת צומת מיום היווסדה וכאב"ד לגיור של המכון ספד: "אנו כואבים את לכתו של הרב גדעון פרל. הרב גדעון, גדול במידות ובתורה, ישר דרך ורב פעלים, ליווה את מכון צומת מאז היווסדו ועד אמש, בכל תחומי פעילותו. מאז לכתו של הרב ישראל רוזן זצ"ל, לקח על עצמו הרב את משימת הגיור כצוואה של חברו, הרב  רוזן, וכיהן במרץ וביושר כאב בית הדין לגיור של המכון. הרב גדעון פעל שנים רבות לקידום וחיזוק מכון צומת. ווי על האי שופרא דבלי בעפרא".

גם חגית משה, יו"ר הבית היהודי ספדה: "בשורה קשה נפלה עלינו עם לכתו של הרב גדעון פרל זצ״ל מראשי ההתיישבות בגוש עציון, איש תורה וארץ ישראל שפעל לחזק את הצביון היהודי בארץ ישראל.  דרכו ופעילותו תלווה אותנו עוד שנים רבות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן