הורוביץ: "אחרי הדלתא והאומיקרון, יהיה בסבירות גבוהה עוד זן"

שר הבריאות ושר האוצר מסרו הצהרה משותפת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הורוביץ ביקש להרגיע ואמר כי נראה שהחיסונים עמידים גם בפני האומיקרון | הוא בירך על הקמת בית חולים חדש בבאר שבע: "יחולל שינוי דרמטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/21 18:08 כו בכסלו התשפב

הורוביץ: "אחרי הדלתא והאומיקרון, יהיה בסבירות גבוהה עוד זן"
שר הבריאות הורוביץ, צילום: flash90

בתום ביקור שערך בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס הערב (ג') לחשש מהתפשטות זן האומיקרון בישראל, וביקש להרגיע את הציבור. מערכת הבריאות צפתה כניסה של וריאנט נוסף לארץ, והורוביץ אמר: "אחרי דלתא ואומיקרון, ייתכן שיגיע עוד זן בעתיד - וגם לזה אנחנו מוכנים". הוא מסר כי "כבר עכשיו יש אינדיקציות ראשוניות מסוימות שמי שמחוסן בבוסטר יהיה מוגן בדרגה גבוהה גם מפני הזן הזה".

השר הוסיף: "החיסון הוא ממש קריטי עכשיו. מי שיפגוש את הווריאנט שהוא חשוף ללא חיסון, ישים את עצמו בסיכון מיותר. העצירה של התיירות לישראל זמנית, ל-14 ימים. לא נאריך אותה בצורה אוטומטית, ולא מעבר לזמן הקצר שיידרש".

"אני חוזר ואומר, המצב בשליטה ואין צורך להיכנס לפאניקה". לשאלות הכתבים האם יהיו הגבלות אמר הורוביץ כי לא יהיה סגר וכי זו מטרה של הממשלה. "בימים הקרובים יהיו לנו מידע מדויק יותר לגבי היעילות של החיסון מול האומיקרון - אבל כבר עכשיו יש מקום לאופטימיות, ויש אינדיקציות ראשוניות שמי שמחוסן בתוקף - בבוסטר, יהיה מוגן גם מפני הווריאנט הזה".

בית חולים חדש בבאר שבע

בהצהרה התייחס שר הבריאות גם לבית החולים החדש המתוכנן לקום בעיר: "בית החולים החדש שיקום בבאר שבע יחולל שינוי דרמטי ונדרש באיכות וזמינות השירותים הרפואיים לתושבי הנגב והסביבה", אמר הורוביץ. "נקים כאן בית חולים מתקדם, עם חדר מיון חדשני, עם מחלקות פנימיות מרווחות וכמובן עם חדרי ניתוח. שנים מדברים על זה אבל שום דבר לא זז, והיום אנחנו יוצאים לדרך".

בנושא האלימות בבתי החולים אמר השר הורוביץ: "יש בעיה אמיתית עם האבטחה בבתי החולים. אנחנו פועלים להציב שוטרים בכל בתי החולים בארץ, ואנחנו עובדים בימים אלו במשרד הבריאות על מכרז חדש לשיפור התנאים של אנשי הביטחון וחיזוק האבטחה בבתי החולים".

שר האוצר ליברמן הוסיף: "עצם העובדה ששר האוצר ושר הבריאות נמצאים פה ביחד ורואים את הדברים עין בעין זה סמל של יציבות הן למערכת הבריאות, הן לכלכלת ישראל והן למערכת הפוליטית.  דבר שני אין כמו מראה עיניים, סיירנו בבית חולים ואפשר לראות מה זה חוסר תכנון, חוסר הבנה, הזנחה - כמה הדרום זקוק לשירותי בריאות איכותיים".