שרת התחבורה מקדמת תחבורה ציבורית פרטית בשבת, לשמחה רוטמן יש תנאי לתמיכה

מירב מיכאלי שרת התחבורה מקדמת מהלך בו הציבור בישראל יוכל להזמין שירותי תחבורה ציבורית מחברות פרטיות גם בשבת. שמחה רוטמן הפתיע ואמר כי יתמוך בתנאי אחד: "אם מירב מיכאלי תאפשר לכל גורם פרטי שרוצה, להפעיל אוטובוסים או תחבורה ציבורית בתשלום, אני אתמוך לגמרי. כשאנשי שמאל תומכים במדיניות של הפרטה ותחרות חופשית, אני איתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/21 20:27 כה בכסלו התשפב

שרת התחבורה מקדמת תחבורה ציבורית פרטית בשבת, לשמחה רוטמן יש תנאי לתמיכה
מרב מיכאלי., צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שרת התחבורה, מירב מיכאלי, הגישה היום (ב') למשרד המשפטים תיקון לתקנות התעבורה שמטרתו לאפשר להעניק לציבור אפשרות להזמין שירותי תחבורה ציבורית מחברות פרטיות בסופי השבוע.

לא מדובר בתחבורה ציבורית רגילה כמו שאנחנו מכירים אמרו במשרד התחבורה, אלא אפשרות לגורמים פרטיים להפעיל תחבורה שיתופית פרטית וגם לגבות עליה כסף. מפעילים אלו לא יוכרו כתחבורה ציבורית ולא יקבלו סבסוד וכך יוכלו במשרד התחבורה להעביר את התיקון דרך הצעת חקיקה ממשלתית.

שמחה רוטמן בתגובה מפתיעה:

מי שהפתיע בתמיכתו למהלך, היה חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אם מירב מיכאלי תאפשר לכל גורם פרטי שרוצה, להפעיל אוטובוסים או תחבורה ציבורית בתשלום, אני אתמוך לגמרי. כשאנשי שמאל תומכים במדיניות של הפרטה ותחרות חופשית, אני איתם" אמר רוטמן ועל פי המשך דבריו משתמע שאם זה יהיה גם בשבת וגם ביום חול המהלך מבורך. "כמובן שאם היא תבחר לעשות את זה רק בשבת, זה יהיה צעד להרס מדינת ישראל כמדינה יהודית ושיקוף של סולם ערכים עקום".