"מצב חירום" וריאנט חדש התגלה בישראל: רוב מדינות אפריקה אדומות

צוותי המקצוע ערכו דיון בעקבות הזן החדש. בין ההחלטות שהתקבלו בשלב זה: כניסת זרים מהמדינות האדומות תיאסר, וכל אדם שהגיע מאפריקה בשבוע האחרון יקרא לביצוע בדיקה ובידוד באופן מיידי. בנט קרא לערבות הדדית וביקש להתחסן

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/11/21 14:51 כב בכסלו התשפב

וריאנט חדש התגלה בישראל: רוב מדינות אפריקה אדומות
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ ערכו היום (ו') דיון חירום עם גורמי המקצוע, זאת לאחר שמוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי זוהה בישראל הווריאנט החדש הדרום-אפריקאי של נגיף הקורונה. 

חוזר ששב ממלוואי התגלה כחיובי לנגיף, בנוסף מספר מקרים של נוסעים השבו מחו"ל וממתינים לבדיקת תוצאות הריצוף שלהם. אישה שהתגלתה כחיובית גם היא, נסעה באוטובוס מהמרכז לאילת, שם היא עובדת בבית מלון. לאחר שקיבלה הודעה על דבר מחלתה, היא נמלטה מהאמבולנס שהגיע לאסוף אותה למקום הבידוד, והתגלתה מאוחר יותר על ידי פעילות משטרתית בדירה באילת. 

אלו ההחלטות שהתקבלו בשלב זה:

  • מדינות אפריקה, כולל מאוריציוס, איי סיישל ומדגסקר, למעט מדינות צפון אפריקה, יוגדרו כמדינות אדומות.
  • כניסת זרים לישראל ממדינות אלו תיאסר.
  • פיקוד העורף יאתר את כלל המגיעים ממדינות אפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי.
  • כל אדם ששהה במדינות אפריקה (גם אם הגיע לישראל מיעד אחר) ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה. 
  • יבוצע רכש של 10 מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הדוק של הווריאנט החדש.
  • פיילוט התקנת מסנני HEPA - במסגרת הפיילוט, יותקנו בתוך כשבועיים מסנני אוויר במאות כיתות וב-100 גני ילדים ברחבי הארץ. 
  • הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בווריאנט החדש.

בנט ביקש לגלות ערבות הדדית, וקרא לכל האוכלוסייה לצאת ולהתחסן. ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס בצאת השבת לדיון המשך ואישור ההחלטות שהתקבלו. 

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר הבט"פ, שרת התחבורה, שרת הפנים, שרת הכלכלה, שר התרבות והספורט, שר התיירות, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"לית משרד התחבורה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, וגורמי מקצוע נוספים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן