אביב כוכבי: "נפעל להדחתו המיידית של הקצין שתיעד חיילות בסתר"

הרמטכ"ל פרסם אגרת לחיילי צה"ל כחלק מיום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים, והתייחס לפרשת הקצין שחשוד בביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות: "התנהגות פסולה וחמורה. חובתנו ליצור סביבה המכבדת את כל המשרתות והמשרתים בצה"ל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/11/21 18:03 כא בכסלו התשפב

אביב כוכבי: "נפעל להדחתו המיידית של הקצין שתיעד חיילות בסתר"
כוכבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, פרסם היום (ה') איגרת לחיילי צה"ל לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. כוכבי הזכיר בדבריו את מפקד בית הספר לנהיגה בבה"ד 6, סא"ל דן שרוני, החשוד בביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות.

"אנו מציינים היום את יום המאבק הבין-לאומי באלימות כלפי נשים, יום הקורא לכל אדם, לכל אזרח באשר הוא, לעצור את שגרת יומו ולחזור ליסודות ולערכים, ובמרכזם - ערך כבוד האדם וחירותו. זהו עיקרון שעליו מושתתת מדינת ישראל ועיקרון מרכזי בצה"ל. צה"ל הוא צבא העם, הפועל למען העם ומקבל בשעריו אנשים מכל חלקי העם. האיכות האנושית, נשים וגברים כאחד, היא מקור עוצמתנו, והאדם, כבודו הוא הכוח המניע של צה"ל".

כוכבי אמר כי על חיילי צה"ל מוטלת החובה לשמירה על כבודן של הנשים בצה"ל, ואמר כי בצבא יפעלו להדחתו של סא"ל שרוני. "כל פגיעה, פיזית או מילולית, היא חרפה, ולא נקבל שום פגיעה ישירה או עקיפה בגברים ובנשים כאחד. לאחרונה התגלה כי קצין בדרגת סגן אלוף תיעד בסתר לאורך שנים חיילות ומשרתות קבע. זוהי התנהגות פסולה וחמורה שאנו מגנים ומוקיעים, ועל כן, במקביל להליך הפלילי ולמיצוי הדין עמו, נפעל להדחתו המידית".

"העיקרון שקבענו הוא "אפס סובלנות" ועל פיו נפעל נוכח כל חריגה. חובתנו ליצור סביבה המכבדת את כל המשרתות והמשרתים בצה"ל. סביבה הנוהגת בדרך ארץ, שומרת על הפרטיות, מתחשבת בצרכים האישיים ומייצרת ביטחון ותחושת ביטחון על ידי החברים, הפקודים ובראש ובראשונה על ידי המפקדים".

לסיום אמר כי על צה"ל לעסוק בנושא באופן פעיל, "ללמד ולחנך, לקיים תהליכי אכיפה ובקרה, לעודד דיווח על כל אירוע בלי יוצא מן הכלל ולטפל באופן נמרץ והחלטי בכל חריגה. כל אחד מאיתנו יכול וחייב לתרום לקידום הנושא וליצירת תרבות של כבוד כלפי כל אדם באשר הוא. זהו הביטוי המובהק ביותר, הבסיסי ביותר והמעשי ביותר של 'האדם יקר'".