גיל ברינגר חוזר לשרה איילת שקד: הפטור מוויזות בדרך

עורך הדין והפובליציסט שכבר שימש כיועץ לשרת הפנים ולמפלגת הבית היהודי בעבר, ינהל בין היתר את פרויקט הפטור מוויזות לארצות הברית. "מצטערת שלא תוכלו לקרוא יותר את הטורים המעולים של גיל ברינגר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 18:29 יט בכסלו התשפב

גיל ברינגר חוזר לשרה איילת שקד: הפטור מוויזות בדרך
מצטרף לימינה. גיל ברינגר, צילום: Miriam Alster/Flash90

שרת הפנים איילת שקד מרחיבה את הצוות במשרדה ומצרפת אליו את עורך הדן והפובליציסט גיל ברינגר. עורך הדין הסרוג ישמש כמנהל בכיר לתפקידים מיוחדים ברשות האוכלוסין וההגירה, ובין השאר ינהל את פרויקט הפטור מוויזות לארצות הברית.

"מצטערת שלא תוכלו לקרוא יותר את הטורים המעולים של גיל ברינגר. הוא מצטרף לכוחותינו, כמנהל בכיר לתפקידים מיוחדים ברשות האוכלוסין וההגירה. בין היתר ינהל את פרויקט הפטור מוויזות לארצות הברית. אם הוא מנהל את הפרויקט, תהיו רגועים. זה יקרה", עדכנה הערב (ג') שקד. 

התהליך ייקח לכל הפחות שנה וצפוי להסתיים בתחילת 2023

שקד קיימה בשבוע שעבר פגישה בוושינגטון עם השר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס בנושא הפטור מאשרות לאזרחי ישראל וכניסת ישראל לתוכנית ה-VWP. בפגישה השתתפו שגריר ישראל בארצות הברית, מייק הרצוג, נציגים ממשרדי החוץ, המשפטים, בטחון פנים והצוות האמריקאי שעוסק בנושא.

הפגישה התרכזה בעיקר במציאת פתרונות לשני המכשולים המרכזיים, הורדת אחוזי הסירוב מתחת ל-3% עד אוקטובר 2022 לישראלים שמגישים בקשה לויזה. ומתן גישה לאמריקאים למרשם הפלילי הישראלי שיאפשר להם להגיש כ-1000 שאילתות בשנה (כמו כלל המדינות החברות בתוכנית ה-VWP).

בסיום הפגישה הוחלט על הצעדים הבאים:

  • הקמת צוותי עבודה בין משרדיים שיטפלו בנושאים השונים. בצוות הישראלים יהיו חברים נציגים ממשרד רה״מ, פנים, בט"פ, חוץ ומשפטים.
  • הצוות האמריקאי יגיע לישראל בינואר 2022 לבחון את הנושא מקרוב, להיפגש עם גורמי המקצוע ולהמשיך בעבודה משותפת להמשך התהליך.
  • השרים קבעו לנהל ביניהם שיחה מידי חודש כדי כדי להיות במעקב צמוד אחר תהליך ההתקדמות.


(שקד בארצות הברית).

שרת הפנים עדכנה: "הממשל האמריקאי מחויב מאוד לתהליך הפטור מויזות לישראלים וכן ממשלת ישראל. כמו שהשר מיורקס אמר לי במהלך הפגישה - יש כאן חלון הזדמנויות פנים מערכתי ואנחנו מוכרחים לנצל אותו כדי להתקדם. מדובר בהזדמנות חד פעמית שלא תחזור ולכן שתי המדינות צריכות לעבוד מהר. אני מלאת תקווה ומוטבציה להביא לסיום התהליך שנדון בין המדינות כעשור.
התהליך ייקח לכל הפחות שנה וצפוי להסתיים בתחילת 2023".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן