יוצאות לאור: גילת בנט וליהיא לפיד הגיעו למשכן הכנסת

רעיית ראש הממשלה, גילת בנט, ורעיית שר החוץ, ליהיא לפיד, השתתפו כעת באירוע לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, במשכן הכנסת | "אני אשת ראש הממשלה. זו הסיבה שקיבלתי את הכבוד לדבר כאן, והעובדה הזו גורמת לי קצת לרעוד, ומאוד להתרגש"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/11/21 13:12 יט בכסלו התשפב

יוצאות לאור: גילת בנט וליהיא לפיד הגיעו למשכן הכנסת
גילת בנט וליהיא לפיד, צילום: דוברות יאיר לפיד

רעיית ראש הממשלה, גילת בנט ורעייתו של שר החוץ יאיר לפיד השתתפו היום (ג׳), באירוע לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, במשכן הכנסת. השתיים נאמו באירוע, שהתקיים ביוזמת חברות הכנסת עידית סילמן, מירב בן ארי וקרן ברק, השתתפו גם רעיית שר החוץ, ליהיא לפיד, ויו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי.


(גילת בנט בכנס).

בנאומה אמרה אשת ראש הממשלה: "שמי גילת בנט, ואני פה כי אני אשת ראש הממשלה. זו הסיבה שקיבלתי את הכבוד לדבר כאן, והעובדה הזו גורמת לי קצת לרעוד, ומאוד להתרגש, כי בתפיסה שלי שום דבר הוא לא מובן מאליו, ושום דבר לא קורה סתם. כך שאם הגעתי לעת הזו, לדבר כאן באירוע החשוב הזה, בכנסת ישראל, אז כנראה שיש לי תפקיד לומר משהו משמעותי.

צר לי לומר, אבל בן הזוג האלים של עוד 15 שנים, הוא היום ילד, שגדל בבית כלשהו. בת הזוג שתהיה במערכת יחסים פוגענית בעוד 10 או 20 שנים, גדלה היום באיזשהו בית. ומי שנמצא שם בבית, יחד איתם, ויש לו השפעה מכרעת על המבוגרים שהם יהיו - אלו אנחנו, ההורים.


 
כל מי שמרגיש קושי במערכת היחסים עם הילדים או בזוגיות הייתי רוצה לפנות אליכם מכאן עם שני מסרים: הראשון, הוא שאתם ממש לא היחידים. אתם חלק מדילמות, שאלות וסוגיות שמעסיקות היום הורים רבים, למעשה כמעט את כולם, בכל מקום וגיל.

המסר השני, אחרי המודעות לבעיה, הוא הטיפול בה. אל תקפאו על השמרים, אל תניחו שזה יסתדר מעצמו. תדברו, תבדקו, תתייעצו, עם הקרובים אליכם ואם צריך גם עם אנשי מקצוע. זה בידיים של כל אחד ואחת מאיתנו, כבר עכשיו".

ליהיא לפיד: "אף אישה היא לא תמיד ולעולמים שלך"

ליהיא לפיד נאמה גם היא ואמרה: "אנחנו פה היום לצעוק את הצעקה המושתקת שלך. כדי להגיד לך שאת לא אשמה ואין לך ממה להתבייש. זה לא את - זה הוא. אנחנו פה היום כדי להגיד לך- שאנחנו רוצות לעזור. אנחנו השכנה שלך. החברה שלך. אנחנו אלו שעובדות איתך. אנחנו אחותך. אנחנו אמא שלך או הבת שלך. ואנחנו רק רוצות לעזור לך.

בקשה קטנה יש לי היום, מהגברים. דברו עם הבנים שלכם. דברו עם החברים שלכם. עם אח שלכם. תגידו להם שאף אישה היא לא רכוש ואף אישה היא לא תמיד ולעולמים שלך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן