מתן כהנא: "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי"

השר לשירותי דת נפגש לראשונה עם הארגונים הפועלים בנושא עליית יהודים להר הבית | תום ניסני: "מקווים שיאמץ את המלצותינו בהקדם". מנהלת הר הבית: "מקווים ומאחלים שנזכה יחד להמשיך ולקדם את הר הבית למקום הראוי לו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/11/21 19:37 יד בכסלו התשפב

מתן כהנא: "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי"
צילום: דוברות השר מתן כהנא

הערב (ה') נפגשו נציגי ארגוני העולים להר הבית עם השר לשירותי דת מתן כהנא. מדובר בפעם הראשונה בה השר לשירותי דת נפגש עם הארגונים הללו. נציג כל ארגון הציג בפני השר את סדר היום שלו ואת האתגרים שהארגון מתמודד מולם. על פי נתוני ארגון "ייראה", 644 יהודים עלו השבוע להתפלל בהר הבית כהלכה, בשבוע שעבר התפללו בהר הבית 363 יהודים.

השר כהנא ביקש לשמוע דיווחים מלאים ומפורטים בכל מה שקשור להר הבית, ליחס שהם מקבלים, לשאלות ההלכתיות הכרוכות בכך, ולתנאים שבהם מתקבלים השינויים במקום. בסיום הפגישה אמר כהנא: "הפגישה הזאת חשובה עבורי, למדתי ממנה הרבה דברים. אנו מתפללים שלוש פעמים ביום לבניין בית המקדש ואף מזכירים זאת בברכת המזון. הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. אני אשתדל להעמיק בכל החומרים שנתתם לי ולראות מה ניתן לעשות".

יו"ר מנהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים, הציג בפני השר סקירה תורנית היסטורית ורבנית. נציגי ישיבת הר הבית ביקשו מקום קבוע ללימודים בהר הבית. הרב חיים עוזר חייט ורינה אריאל קראו לחלק את הר הבית כמו במערת המכפלה. אלישמע סנדמן מארגון ייראה הציג את הזינוק הדרמטי במספר העולים להר הבית בשנים החיוביות האחרונות, והרב אלישע וולפסון הגיש לשר את ספרו הר הבית כהלכה.

ממנהלת הר הבית נמסר: "מקווים ומאחלים שנזכה יחד להמשיך ולקדם את הר הבית למקום הראוי לו. שמחנו להיפגש עם השר הערב לשיח פורה על המציאות הטובה והמשתפרת בהר הבית ולהעלות נקודות חשובות לקידום ההר ולייהודו".

ראש מנהלת הר הבית מעניק מפה לשר כהנא

ראש מנהלת הר הבית מעניק מפה לשר כהנא | צילום: מנהלת הר הבית

מנכל "בידינו" תום ניסני, שנכח בפגישה, מסר: "לאחר פגישתנו עם שר הדתות לפני מספר חודשים שמרנו על קשר עם לשכת השר שזימנה כעת מפגש העמקה למען קידום הנושא. בתור הארגון המוביל את סוגיית הר הבית בציבור, לקחנו על עצמנו להציג לשר את הבעיות והמכשולים העומדים בפני היהודים העולים להר. אנו מקווים כי השר שקיבל מאיתנו הצעות פרקטיות ומידיות לשיפור המצב מבחינת משרדו, יאמץ את המלצותינו בהקדם".

בפגישה השתתפו נציגי הארגונים הבאים: ישיבת הר הבית, בידינו, קרן שלום ירושלים, כולל דרישת ציון, בני עליה, ייראה, מטה ארגוני המקדש, נשים למען המקדש ומנהלת הר הבית.

"הרבנות הראשית אוסרת עליה להר הבית"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פעל לפני מספר חודשים למניעת עלייתם של חיילי צה"ל להר. חיילים, מצטייני אלוף פיקוד המרכז אמורים היו לקיים טיול חגיגי בירושלים כולל בהר הבית, כחלק מאירועי ההוקרה להצטיינותם. סמוטריץ' פנה לרמטכ"ל אביב כוכבי ולרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים, בבקשה לבטל את הסיור בהר ובעקבות הלחץ שהפעיל, הסיור בהר בוטל בסופו של דבר.

"הר הבית אינו מקום ל"טיול" ואין זה ראוי שצבא ההגנה לישראל יעלה את חייליו לטיול המנוגד להוראות הרבנות הראשית ויכשיל אותם באיסור חמור. מה עושים אנשים פרטיים הוא עניינם שלהם, לא כך ביחס לטיול המאורגן על ידי גוף ממלכתי כמו הצבא", כתב בזמנו.

"דווקא בשל קדושת המקום, על פי ההלכה היהודית האיסור לעלות למקום שלא בטהרה הינו חמור ביותר, איסור כרת, ואינו מתאפשר ללא הכנה הלכתית מדוקדקת. משכך, הרבנות הראשית אוסרת עליה להר הבית".


(סמוטריץ' על הר הבית, ארכיון)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן