סוף טוב בני הזוג אוקנין הגיעו לישראל: "מודים לנשיא הטורקי"

סיפור האימה הגיע לסיומו: זוג התיירים הישראלים שוחררו מהמעצר הטורקי והגיעו לביתם. לפיד: "אנחנו מודים לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין". שרים בממשלה מבטיחים: לא ניתן דבר תמורת השחרור

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/11/21 07:00 יד בכסלו התשפב

בני הזוג אוקנין הגיעו לישראל: "מודים לנשיא הטורקי"
צילום: משרד החוץ

בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין, זוג נהגי אוטובוס בשנות הארבעים לחייהם ממודיעין, נחתו הבוקר (ה') בישראל לאחר שמונה ימי מעצר בכלא הטורקי, כאשר נעצרו בחשד לריגול, זאת לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן באיסטנבול. השניים הגיעו לביתם והתקבלו בתשואות רמות של בני משפחה ומכרים שהמתינו להם ימים ארוכים. 

שרים בממשלה מיהרו להבטיח כי בתמורה לשחרור לא הוצע לארדואן דבר. בראיון שהעניק השר לשירותי דת מתן כהנא לגל"צ, טען כי שחרור בני הזוג נעשה ללא הבטחת תמורה מצד ישראל. דברים דומים אמרה גם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי בראיון לחיים לוינסון ועקיבא נוביק בכאן רשת ב'. באתר ישראל היום דווח כי מלשכתו של הנשיא הטורקי ניתן אור ירוק לסיום הפרשה, ומה שסייע לסוף הטוב היה דווקא המעורבות האישית של ארדואן. 

"אמא ואבא חוזרים הביתה" 

לפנות בוקר יצאה הודעה מטעמו של שר החוץ יאיר לפיד, אז נמסר כי "לאחר מאמצים משותפים מול טורקיה, בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו ממעצר והם עושים את דרכם לארץ ברגעים אלה". לפיד אף הודה בדבריו לנשיא הטורקי ולממשלתו על "שיתוף הפעולה", וביקש להביע הערכה לבני המשפחה על "עמידה איתנה במצב המורכב ועל שיתוף פעולה פתוח וחם עם משרד החוץ". 

ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח עם בני המשפחה שהמתינו בשדה התעופה להגעת יקיריהם. "אמרתי לך שאנחנו עושים הכל, ובאמת עשינו הכל. את היית שותפה נהדרת. האיפוק של המשפחה היה חיוני מאוד בימים האלה". ראש הממשלה ביקש למסור חיבוק לבנם הקטן של בני הזוג, אופק, וחתם את דבריו במילים, "הנה, אמא ואבא חוזרים הביתה". 

אמש (ד'), שוחחה נטלי עם בנותיה מהכלא הטורקי. "אמא אנחנו חזקים בשבילך, נשבעת לך. אני עוזרת בהכול, כולם עוזרים", כך אמרו בנותיה בהקלטה שהותירה המשפחה לפרסום בכלי התקשורת בישראל, "קשה לי, קשה לי אבל אני מסתדרת, אני מאושרת ושמחה שיש לי אתכם", השיבה האם. 

בני המשפחה המאושרים

בני המשפחה המאושרים צילום: Yossi Aloni/Flash90

על תנאי המעצר בכלא הטורקי: אף אחד לא פגע בי 

בשיחה, שהתקיימה הודות לביקור קונסולרי של נציגי ישראל בקרב בני הזוג, סיפרה נטלי על תנאי המעצר. "הביאו לי עכשיו שוקולד למריחה, מביאים לי כמה פעמים ביום לחם טרי. הביאו לי בגדים, תחתונים, שמפו, מרכך, מסרק", האם אף הבטיחה לבנותיה כי כאשר היא הולכת לשירותים, מתלווה אליה רק בחורה, וכי אף אחד לא פגע בה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן