לחיות ביוקר יוקר המחיה: מחירי הדלק והכלים החד פעמיים יתייקרו החל מהלילה

עליית המחירים הכללית לא פוסחת גם על מחירי הדלק: החל מהלילה בחצות עלייה של 3.6%. מדובר בעליה של כ 25% אחוז מחודש נובמבר אשתקד, מנהלי רשתות: צונאמי של עליית מחירים לפנינו. המס על הכלים החד פעמיים יכנס לתוקף גם הוא

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/21 22:47 כה בחשון התשפב

יוקר המחיה: מחירי הדלק והכלים החד פעמיים יתייקרו החל מהלילה
עלייה במחיר הדלק, צילום: shutterstock

היום בחצות הלילה יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.62 ש"ח לליטר. מדובר בעלייה של 23 אגורות וכ-3.6% מהחודש שעבר מחודש קודם, כזכור בנובמבר 2020 מחיר ליטר דלק עמד על 5.34 ש"ח בשירות עצמי.

בגל ההתייקרות הלילה, התוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ),זאת  ללא שינוי מחודש קודם. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.66 ש"ח לליטר, עליה של 19 אג' מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

מחר יכנסו לתוקף תקנות המיסים החדשות, המייקרות באופן משמעותי את מחירי הכלים החד פעמיים.  על כל קילוגרם של מוצר ישלם הלקוח 13 שקלים, מהלך שהוביל את הציבור לקנייה מסיבית בימים האחרונים כך שבמקומות רבים אזלה הסחורה. 

כלים חד פעמיים

כלים חד פעמיים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עליית המחירים הכללית בעולם לא פוסחת על ישראל, והיא ניכרת בכל פינה. לאחרונה פרסם מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד, פוסט בפייסבוק שלו ובו הוא טוען כי אנחנו לפני ימים קשים: "אפשר להגיד שלפנינו ממש צונאמי של עליות מחירים. מחירי הדלק עומדים לזנק, בממשלה העבירו מס חדש על כלים חד פעמיים לצד מס נוסף על משקאות ממותקים. אלו רק חלק מהגורמים שיכבידו על הכיס של כולנו. ואם זה לא מספיק גם הקורונה וההשפעות שלה עוד כאן, הספקים כבר הודיעו שאחרי עשור שבו לא העלו מחירים כבר אין להם ברירה".

רביד ממליץ בהמשך הפוסט: "זה הזמן לחזור למה שאני חוזר ומזכיר כל הזמן: תהיו צרכנים חכמים! תקנו נכון! תתכננו את הקניות שלכם, תכינו רשימות מראש, תבדקו מה נכנס אליכם לעגלה ומה אוכלים בבית, תנהלו טבלאות אקסל של הוצאות והכנסות".