נפתחה חקירה משטרתית בעקבות פרסומים ברשתות חברתיות נגד אלרועי פרייס

בן זוגה של ראש שירותי בריאות הציבור כתב דברים חמורים בחשבון הטוויטר שלו, וקרא למשטרה ולשר לביטחון הפנים לא לחכות: "זה הזמן לפעול, עכשיו לפני שיהיה מאוחר מידי!" | משרד הבריאות הגיש תלונה בגין הסתה ואיומים: "זה מסוכן" | גם בנט יצא להגנתה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/10/21 13:39 כב בחשון התשפב

נפתחה חקירה משטרתית בעקבות פרסומים ברשתות חברתיות נגד אלרועי פרייס
שרון אלרעי פרייס, צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

תלונה הוגשה היום (ה') במשטרה על ידי אנשי משרד הבריאות, בגין הסתה ואיומים נגד ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס. בציוץ בחשבון הטוויטר של המשרד שפורסם אמש, נכתב בין היתר: "אין שום מקום לקללות, איומים והסתה. זה מסוכן. משרד הבריאות רואה את הדברים בחומרה רבה".

במשטרה מודיעים הערב כי היום נפתחה חקירה במשטרת ישראל, בעקבות תלונה שהוגשה ע"י קב"ט משרד הבריאות, אודות פרסומים ברשתות חברתיות נגד דר' אלרועי פרייס. אנו רואים בחומרה כל פרסום המופנה נגד עובדי ציבור בכלל ועל רקע תפקידם הציבורי בפרט, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה למצות הדין עם החשודים.

הבוקר, בעלה של אלרעי, ד"ר מאיר פרייס, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יש איומים על חייה של רעייתו "משטרת ישראל, כבוד השר. פונה אליכם ישירות. יש איומים קונקרטיים על חיי אשתי אתם יודעים את זה. החומר אצלכם. זה הזמן לפעול, עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי!", זעק בציוץ שהפך לוויראלי. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט יצא להגנתה של פרייס וכתב: "מלחמת הפייק של מתנגדי החיסונים נגד ד"ר אלרעי פרייס ואחרים צריכה להיפסק. ‏החיסונים הם כיפת הברזל שלנו מול הקורונה. הם מצילים חיים ומאפשרים לנו לשמור על ישראל פתוחה ומתפקדת. התעלמו מהפייק, לכו להתחסן".

מאוחר יותר הגיב לדברים השר עמר בר-לב: "אני מגנה מכל ומכל את האיומים כלפי ד״ר אלרעי-פרייס. אין מקום לשיח מהסוג הזה כלפי אף אדם, ובטח כלפי משרתי ציבור מסורים ומומחים בתחומם כד״ר אלרעי-פרייס. הוגשו שלוש תלונות בנושא בחודשים קודמים והן בחקירה. אני סמוך ובטוח כי משטרת ישראל תשלים את החקירה בצורה רצינית ותרד לשורש העניין".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הביע תרעומת על ההסתה שמתנהלת כנגד ד"ר שרון אלרעי פרייס. "נדמה שהתרגלנו מדי להכפשות ולאיומים על הדרג המקצועי ועל ד"ר אלרעי פרייס בפרט, ואסור שנתרגל לכך לעולם או שחלילה נעבור לסדר היום. יש להגיע אל המאיימים ואל המסיתים בכל הזירות ולמצות איתם את הדין, כי מי שמאיים בטלפון או ברשתות עלול לעשות דברים חמורים יותר בהמשך".

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה בתקופת משבר הקורונה שבכירי מערכת הבריאות סופגים איומים על חייהם, בעבר נשמעו איומים גם על ראש שירותי בריאות הציבור הקודמת, פרופסור סיגל סדצקי.

לפני כחודשיים וחצי התרחשה תקרית לא נעימה בוועדת החוקה של הכנסת. הד"ר אלרעי פרייס הוזמנה להיות נציגת משרד הבריאות בדיון על התו הירוק המורחב. במהלך הדיון, בזמן שדברה, אחד המשתתפים החל לקלל את אלרועי-פרייס קללות קשות.