תקציב החמ"ד שקד: החמ"ד ייכנס לבסיס תקציב המדינה ב-2021 | סמוטריץ' תקף: "לא דוברים אמת"

בשיחה עם חדשות כיפה, הדפה שרת הפנים את טענות העיתונאי קלמן ליבסקינד ואמרה: "הוא לא דיבר אמת ובלבל את המוח". שקד המשיכה וציינה את חוסר הפרגון של הציונות הדתית: "קרה דבר היסטורי והמגזר שותק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/10/21 11:54 יט בחשון התשפב

שקד: החמ"ד ייכנס לבסיס תקציב המדינה ב-2021 | סמוטריץ' תקף: "לא דוברים אמת"
שקד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שני הבא יעלה תקציב המדינה להצבעה במליאת הכנסת, אחרי שבשבועות האחרונים הוועדות השונות דנו על הרפורמות שעתידות לעבור. היום (ב') חושפים במפלגת ימינה כי הצליחו להעביר שינוי נוסף שנוגע למגזר הדתי, ועתיד לשנות את פני הפוליטיקה המגזרית. 

"כחלק מהחלטת הממשלה ליישום ההסכמים הקואליציונים שאושרה כעת בממשלה, הושלם תהליך היסטורי של אישור תקציב החינוך הממלכתי דתי שיעמוד על 115 מיליון שקלים, ויהיה בבסיס התקציב החל משנת 2021 ואילך", אמרו גורמים בימינה.

בשיחה עם חדשות כיפה התייחסה שרת הפנים איילת שקד לתקציב החמ"ד והביע את כעסה על חוסר הפרגון של המגזר הדתי: "קרה דבר היסטורי והמגזר שותק". שקד המשיכה לתקוף גם את העיתונאי קלמן ליבסקינד שכזכור טען כי היא וראש הממשלה בנט משקרים בנוגע להצהרות על תקציבי המגזר הדתי בכלל והחמ"ד בפרט. "קלמן אז לא דיבר אמת ובלבל את המוח, הוא דיבר בצורה מאוד סובייקטיבית". 

"כל שנה אנחנו צריכים להתחנן לתקציבים לציונות הדתית ועכשיו הציונות הדתית לא תהיה תלויה יותר בפוליטיקאים שלה", הוסיפה שקד והבהירה כי, "בשנתיים הקרובות אמנם ירד מהתקציב הקואליציוני אבל מ-2021 יהיה תקציב קבוע".

בישיבת סיעת הציונות הדתית התייחס סמוטריץ' לפרסומים של מפלגת ימינה כי לראשונה עוגן בבסיס התקציב למעלה מ-100 מיליון שקל לחמ"ד ואמר במענה לשאלת כיפה: "זאת לא הפעם הראשונה והם לא דוברים אמת".

יו"ר ועדת הכנסת וחבר ימינה ניר אורבך כתב בטוויטר כי, "עם ולמרות כל רעשי הרקע, הההחלטה שהתקבלה היום היא הישג חשוב ובשורה גדולה למערכת החינוך ולציונות הדתית. באנו לעבוד. ממשיכים בכל הכוח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן