אלקין אישר 1,300 יח"ד בהתנחלויות, מוסי רז נעלב: "ימינה לא סופרת את מרצ"

שר השיכון זאב אלקין הודיע היום על שיווק של יחידות דיור בהתנחלויות בהתנחלויות ובאגף השמאלי בממשלה מיהרו לתקוף | אלו היישובים הבודדים שיזכו לבנייה חדשה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/10/21 16:39 יח בחשון התשפב

אלקין אישר 1,300 יח"ד בהתנחלויות, מוסי רז נעלב: "ימינה לא סופרת את מרצ"
בניה בהתנחלויות , צילום: מרים אלסטר פלאש 90

בהנחיית השר זאב אלקין, למעלה מ-1,300 יחידות דיור יצאו לשיווק ביהודה ושומרון: היום (א') פורסמו על ידי רשות מקרקעי ישראל מכרזי שיווק ל-1,355 יחידות דיור ביישובי יהודה ושומרון, בשמאל תקפו את ההחלטה והאשימו את אלקין: "אסון הלאומי".

זאת החלוקה עליה הוחלט ברשות מקרקעי ישראל, אריאל: 729, בית אל: 346, אלקנה: 102, גבע בנימין: 96, עמנואל: 57, קרני שומרון: 22, ביתר עילית: 1 סה"כ: 1,355. שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מסר: "כפי שהבטחנו, אנחנו גם מקיימים. חיזוק והרחבת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הינו דבר הכרחי וחשוב מאוד בחזון המפעל הציוני. אחרי תקופה ארוכה של קיפאון בבנייה ביהודה ושומרון, אני מברך על שיווקם של למעלה מ-1,000 יחידות דיור. אמשיך ואחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

בשמאל מיהרו לתקוף את שר השיכון. ח"כ מוסי רז ממר"צ כתב בטוויטר: "אלקין הודיע על שיווק של יותר מ1300 יחידות דיור בהתנחלויות בשטחים הכבושים .ממשלת ימינה לא סופרת את מרצ - 10 מעלות ימינה מהממשלה הקודמת, הבנייה בהתנחלויות שמחוץ לישראל פוגעת בישראל".

לצד ההאשמות יש לזכור כי רז מרבה לתקוף אך מעמדו בקואליציה יציב, "אני לא מדבר באיומים, אנשים לא הפנימו שהממשלה הזאת תישאר לארבע שנים. אני לא אעזוב את הקואליציה ולא תהיה עוד בניה", אמר מוסי רז לחדשות כיפה רק בשבוע שעבר. 

גם מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, לא נשאר אדיש להחלטה ואמר: "הצהרת אלקין על שיווק מאות יחידות דיור בהתנחלויות המבודדות היא חוליה נוספת בהחלטות שיביאו מציאות של מדינה אחת. זה יהיה האסון הלאומי הגדול ביותר של ישראל. הדברים האלה צריכים להיעצר. בניה בגושים הגדולים שיהיו חלק מישראל בכל הסדר - כן. בניה בהתנחלויות המבודדות - גם לא רבע יחידה".


(אלקין נגד נתניהו: "אדוני יו"ר האופוזיציה הפכת ללא לגיטימי").