החורף כאן תזכורת: החל ממחר מדליקים את אורות הרכב גם ביום

החל ממחר אנחנו נדרשים להפעיל את אורות הרכב גם ביום. בכל חורף מחדש עולות השאלות, האם יש הבדלים בהנחיות בין סוגי הרכב? יש הבדלים בין הדרכים? הכתבה שלפניכם באה לעשות סדר במידע הרב ובהנחיות השונות של משרד התחבורה

חדשות כיפה ינאי קאפח, חדשות כיפה 31/10/21 11:58 כה בחשון התשפב

תזכורת: החל ממחר מדליקים את אורות הרכב גם ביום
צילום: Flash90

החורף בפתח ואיתו גם מזג האוויר החורפי והמעונן. בכל שנה אנחנו מתלבטים מחדש מתי צריך להדליק פנסים ברכב והיכן. הכתבה שלפניכם עושה סדר במידע ובהנחיות השונות של משרד התחבורה.

ראשית קיימת חובה בסיסית על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להדלקת האורות בנהיגה. ההנחייה היא שיש להדליק את האורות כל השנה, "כאשר מחשיך או בדרך שאינה מוארת. החוק קובע, כי יש להדליק אורות רבע שעה אחרי שקיעת השמש ועד רבע שעה לפני זריחתה".

אז מה משתנה בעונת החורף?

בחורף יש חובה נוספת ומיוחדת להדליק אורות גם בשעות היום בתקופה שמיום 1 בנובמבר ועד 31 במרץ.  על פי הרלב"ד: "כל נהג ברכב מנועי חייב להדליק את פנסי החזית ואת הפנסים האחוריים בדרכים שאינן עירוניות". אם אתם נהגי מוניות אוטובוסים או משאיות עליכם להדליק את האור גם בדרכים עירוניות. רוכבי אופנועים שהסיכון שלהם גבוה יותר מכולם, מחויבים להדליק את האורות בכל הדרכים ובכל ימות השנה.

צפו בהסבר הרלב"ד על הדלקת הפנסים בחורף

בכלי רכב חדשים מותקנים בחזית הרכב פנסים לתאורת יום, אבל הם לא מספיקים לפי ההנחיות לשמש כתאורת יום בחורף. ככלל, המלצת הרלב"ד היא להדליק אורות בתקופה זו בכל כלי הרכב גם בדרכים עירוניות. אם תשאלו את אנשי הרשות, הם ימליצו לכם להדליק את האורות למשך כל השנה לשיפור הראייה והנראות שלכם בכביש. נסיעה בטוחה!

אורות רכב צילום: shutterstock

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן