אחרי 30 שנה: עצורים מקהילת ברלנד בחשד לחטיפה ורצח בירושלים

30 שנה אחרי שנחטפו ונרצחו בירושלים, התקדמות בחקירת המשטרה ברציחת רצח אבי אדרי בשנת 1990 וחטיפתו ורציחתו של הנער ניסים שיטרית | שלושה חשודים נעצרו לפנות בוקר, במשטרה מתכננים מעצרים נוספים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/10/21 09:57 יא בחשון התשפב

אחרי 30 שנה: עצורים מקהילת ברלנד בחשד לחטיפה ורצח בירושלים
אחד העצורים הבוקר, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל עצרה לפנות בוקר שלושה חשודים, בחשד למעורבותם במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באמצע שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 באזור ירושלים. רוב הפרטים אסורים בפרסום אך ניתן לומר כי העצורים קשורים לרב אליעזר ברלנד.

היום לפנות בוקר, עצרו בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים שלושה חשודים, שני גברים ואישה בשנות ה-60 לחייהם תושבי העיר ירושלים, זאת בחשד למעורבותם בתיקי רצח והיעדרות הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנים. 

לאחר מעצרם, השלושה הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. בהמשך היום, הם יובאו בפני בית המשפט, שם צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרם. כמו כן ובהתאם להתפתחויות החקירה, צפויים בהמשך מעצרים נוספים.

"ביתרו את גופתו, וטמנו את חלקיה ביער אשתאול"

העצורים חשודים בהיעדרות הנער בן ה-17 ניסים שיטרית ורצח אבי אדרי בשנת 1990.  שיטרית התגורר בירושלים בשכונת סנהדריה, וטרם היעלמותו נחטף מישיבתו באשדוד, והוכה נמרצות בידי משמרת הצניעות שאיימו עליו כי מוטב לו שלא יצא עם בנות שחשוד כי הכיר באזור מגוריו בירושלים. לאחר חצי שנה ברחוב "מעגלי הרים לוין" בשכונתו בסנהדריה הכיר ניסים יחד עם חבריו את מייק, שהיה מתעסק עם סמים, ובעברו עבד במספנה באילת.

לאחר הכרותם ניסים התרועע עם מייק כשבוע, ובתאריך 23 בינואר 1986 נעלמו עקבותיו לאחר שניפגש עמו במרכז העיר ירושלים, ונסע איתו ברכבו. שיטרית מוגדר נעדר עד היום ללא קצה חוט בפרשה. חלק מהחוקרים מקשרים בין שני המקרים המתוארים בשחזור, ומשערים שמייק היה שליח של משמרת הצניעות, וכנראה הוחלט לפגוע בניסים עד כדי פגיעה בחייו והעלמת גופתו.

במשטרה תחילה הפרידו בין מקרה האלימות שעבר ניסים כחצי שנה לפני היעדרותו והתרכזו במייק שלפי כך שאמר שעבד במספנה באילת הגיעו לאיש בשם מייק ריינולס, שהיה מעורב בעסקי סמים, ונמלט להולנד במהלך שנת 1986. לימים בשנת 2019, הופק בערוץ כאן 11 סרט תיעודי "רב הנסתר" הנוגע באנשי ישיבת שובו בנים בהנהגת הרב אליעזר ברלנד, ואחד מחסידיו שהיה מאנשי משמרת הצניעות השייכת לשובו בנים, סיפר את האמת על הפרשה והודה, אנשי משמרת הצניעות בראשותו של צביקה צוקר חותנו של הרב ברלנד, רצחו את ניסים שיטרית, ביתרו את גופתו, וטמנו את חלקיה ביער אשתאול. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן