ביירות בוערת: שישה הרוגים מירי בהפגנות ארגון חיזבאללה

הפגנה אלימה של תומכי חיזבאללה נגד השופט שעומד בראש ועדת החקירה של האסון בנמל ביירות לפני למעלה משנה, התפתחה לאירוע עם נפגעים רבים | צבא לבנון: "היחידות שלנו יורות בכל חמוש בכבישים ובכל מי שיורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/21 14:43 ח בחשון התשפב

ביירות בוערת: שישה הרוגים מירי בהפגנות ארגון חיזבאללה
ביירות, ארכיון, צילום: shutterstock

לפחות שישה בני אדם נהרגו היום (ה') ועשרות נוספים נפצעו בביירות, במהלך הפגנה אלימה של תומכי ארגון הטרור חיזבאללה. המפגינים מחו נגד השופט שעומד בראש ועדת החקירה של הפיצוץ בנמל ביירות בשנה שעברה, פיצוץ בו נהרגו יותר מ-200 בני אדם, ובעקבות ההחלטה להמשיך ולחקור את נסיבות הפיצוץ שהוביל לאסון הכבד. 


(שידור חי של ערוץ "אל-ג'דיד ניוז")

על פי הדיווחים שמגיעים מלבנון, אחד מהחשודים, הצלף שירה במפגינים - נעצר. במקביל, שני פיצוצים נשמעו בביירות סמוך למוקד המהומות. בחיזבאללה ובארגוןן אמל טענו כי אנשיהם נורו בראשיהם. הארגונים קראו לשמור על איפוק ולצבא קראו לעצור את היורים. בערוץ אל-ג'דיד נראו אנשים תופסים מחסה ברקע קולות הירי. חיזבאללה שלח לעיר עשרות תומכים חמושים לתגבור.

https://twitter.com/ALJADEEDNEWS/status/1448602873483440133?s=20

הירי התרחש בגבול שבין שכונה שיעית לבין שכונה נוצרית, אזור קו החזית של מלחמת האזרחים בלבנון שפרצה ב-1975. מצבא לבנון שהתפרס באזור בעקבות המהומות נמסר כי המפגינים נורו כשהתקדמו לכיוון בית המשפט באזור א-טיונה בעיר הבירה. "כוחותינו חסמו את האזור ועורכים חיפושים אחר היורים. היחידות שלנו יורות בכל חמוש בכבישים ובכל מי שיורה".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן