טרגדיה מה קרה בשיחה הדרמטית שגרמה לטירון מגולני לקפוץ אל מותו?

טירון גולני אבבה דרסך ז''ל נפטר היום (ד) מפצעיו. אבבה ערק מהטירונות בבא"ח גולני ברגבים. כשהחליט לחזור לבסיס קיבל שיחת פלאפון דרמטית שגרמה לו לפתוח את דלת המונית ולקפוץ במהלך הנסיעה. מפקדי עבר בבא"ח גולני לחדשות כיפה: "צריך לבצע רפורמה בהכשרות הנפשיות של המפקדים והחיילים בלוחמה"

חדשות כיפה ינאי קאפח, חדשות כיפה 13/10/21 14:50 ז בחשון התשפב

מה קרה בשיחה הדרמטית שגרמה לטירון מגולני לקפוץ אל מותו?
אבבה דרסך ז"ל התמונה באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

טירון גולני, אבבה דרסך ז''ל נפטר היום (ד) מפצעיו. החייל ערק מהטירונות בבא"ח גולני ונסע לביתו בעיר בית שמש. אחרי שהחליט לסיים את העריקה, הזמין מונית לבסיס בדרכו חזרה לטירונות. במהלך הנסיעה בכביש 6 קיבל שיחת פלאפון , שיחה שכרגע עדיין לא ברור מה נאמר בה. אך בתום השיחה הדרמטית קפץ אבבה ז"ל מהמונית נפצע קשה בראשו וכאמור נפטר מפצעיו.

עם קבלת ההודעה על התאונה מסר דובר צה"ל כי "המשטרה הצבאית בשיתוף משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירוע", והוסיף "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

הדיווח על התאונה התקבל במוקד מד"א מרחב ירקון בשעה 07:30 והחובש אסף ואדעי ממד"א שנכח באירוע סיפר "הפצוע שכב על הכביש מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש קשה. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, מתן תרופות מצילות חיים והנשמנו אותו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ולא יציב".

מפקדי עבר בבא"ח גולני סיפרו לחדשות כיפה "ישנם הכנות סגל שבהם מדברים על היחס הראוי לחיילים". הם מציינים "אבל הוא אינו מספיק ואינו מותאם לדור של היום, כמו כן גם צריך להיות הכנה נפשית מתאימה לטירונים. כיצד להתמודד עם קשיים נפשיים שחווים בתחילת ההכשרה, ואיך להתגבר על משברים. צריך לבצע רפורמה בהכשרות הנפשיות של המפקדים והחיילים בלוחמה"

כבר שנים שצה"ל ממעט לדבר על תופעת ההתאבדות ההולכת וגדלה בשורותיו. בין 2016 ל-2020 כמעט שליש מחללי צה"ל התאבדו, כאשר בשיאו ב-2019, עמד שיעור המתאבדים מתוך חללי צה"ל על 45% - כמעט מחצית מחללי צה"ל באותה שנה שמו קץ לחייהם.


(כתבה של "כאן" על תופעת ההתאבדויות בצבא).