גלעד שרון נגד הממשלה: "זה לא איזור שמחלקים בו מתנות חינם"

בנו של ראש הממשלה לשעבר יוצא נגד ממשלת בנט-לפיד שחתמה היום על הסכם להכפלת כמות המים לירדן: "האם דרשתם בתמורה את החזרת אדמות צופר ונהריים? לא דרשתם כלום. אתם לא מבינים איפה אנחנו חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/21 15:17 ו בחשון התשפב

גלעד שרון נגד הממשלה: "זה לא איזור שמחלקים בו מתנות חינם"
גלעד שרון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ממשלת ישראל חתמה מוקדם יותר היום (ג') על הסכם להכפלת כמות המים לירדן. צוותים ישראליים וירדניים קיימו פגישה בנוכחות שרת האנרגיה ומשאבי המים קארין אלהרר, ושר המים הירדני, מוחמד אל-נג'ר.

"היסטוריה: חתמנו כעת על הסכם להכפלת כמות המים לירדן! זוהי אמירה חד משמעית - אנחנו רוצים ביחסי שכנות טובים. כולי תקווה שזו סנונית ראשונה לשיתופי פעולה בין ישראל והממלכה הירדנית שיטיבו עם שני העמים בהתמודדות עם אתגרי השעה", עדכנה הבוקר השרה אלהרר. 

גורמים במשרד המים הירדני אמרו היום כי על פי ההסכם, "ירדן תרכוש 50 מיליון קוב מים מחוץ למסגרת הסכם השלום עם ישראל והכמויות שנקבעו בו". על פי הסכם השלום, בכל שנה ישראל מספקת לממלכה 55 מיליון קוב מים.

למהלך השנוי במחלוקת עליו נתן את הסכמתו ראש הממשלה נפתלי בנט, קם מתנגד מפתיע - גלעד שרון: "ממשלת בנט חתמה היום על הסכם להכפלת כמות המים שישראל מעבירה לירדן. האם דרשתם בתמורה את החזרת אדמות צופר ונהריים? לא דרשתם כלום. אתם לא מבינים איפה אנחנו חיים, זה לא איזור שמחלקים בו מתנות חינם, זה לא מקום שאפשר להפגין בו חולשה".

שר האוצר יאיר לפיד, ברך על ההסכם: "מברך את שרת האנרגיה ואת שר המים הירדני, מוחמד אל-נג'אר, על חתימת הסכם חשוב להכפלת מכסות המים לירדן. זו שכנות טובה והמשך מדינאות החיבורים של ישראל עם מדינות נוספות. זה עוד צעד בשיתוף פעולה בין ישראל לירדן בהתמודדות עם אתגרי המדינות".

נציין כי בחודש יולי האחרון, בנט אישר להכפיל את כמות המים המועברת לירדנים ולמכור להם 50 מיליון קוב מים מהכנרת, בעקבות בקשה מצד בית המלוכה הירדני בשל מצוקת מים.