בנט על הבדיקות המהירות לקורונה: "אין מחסור"

לאחר שבתחילת השבוע נדחה פיילוט הכיתה הירוקה שנועד למנוע בידודים לתלמידים בבתי הספר, התייחס לנושא ראש הממשלה וטען כי 30 מיליון ערכות של בדיקה מהירה לגילוי קורונה צפויות לנחות בארץ בימים הקרובים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/21 14:09 ו בחשון התשפב

בנט על הבדיקות המהירות לקורונה: "אין מחסור"
בנט עם התלמידים, צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום (ג') בבית ספר היסודי "רמון" ע"ש אילן רמון ז"ל במודיעין, ביחד עם שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. ראש הממשלה הגיע במטרה לבחון מקרוב את פיילוט הכיתות הירוקות, אותו הנחה לקדם בשבוע שעבר.

בדבריו, התייחס ראש הממשלה לפיילוט הכיתות הירוקות אשר התחיל השבוע בערים הירוקות בלבד. "לפני שבוע אמרנו שתוך שבועיים נשלים את מתווה הכיתות הירוקות ונפסיק את הבידודים. הקדמנו ועמדנו במשימה. כדי שההורים יכלו לצאת לעבודה, כדי שהילדים המקסימים יוכלו להגיע ללמוד כל יום - הפסקנו באופן מלא את הבידודים בערים הירוקות ועברנו למתווה של בדיקות. מערכת החינוך חזרה לעבוד בצורה מלאה בערים הירוקות". 

באשר לטענה כי הפיילוט התעכב בגלל מחסור בבדיקות טען בנט כי זה לא נכון. "אומרים שיש מחסור, זה לא נכון, אין מחסור בבדיקות. בעודנו מדברים, כרגע מטוס נוחת עם 2.5 מיליון בדיקות ומחר עוד 2.5 מיליון בדיקות. יש בדיקות מספקות לכל תלמידי ישראל. סך הכל 30 מיליון בדיקות ינחתו במדינה בימים הקרובים". 

בנט עם התלמידים

בנט עם התלמידיםצילום: חיים צח / לע"מ

מוקדם יותר היום התייחס מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, לנתוני התחלואה המעודדים וטען כי, "אפשר לומר בוודאות שאנחנו ביציאה מהגל הזה. אני חושב שדי התרחקנו מהפתיחה המחודשת של בתי הספר, ואפשר לומר שאין עלייה משמעותית בתחלואה כתוצאה מכך. אפשר להיות קצת יותר רגועים", הוסיף. 

על כך אמר בנט, כי המדינה הצליחה לגבור על גל התחלואה הנוכחי של וריאנט הדלתא, לא באמצעות סגרים. "לא באמצעות מגבלות גורפות, אלא בניהול צמוד, חכם, גמיש - כדי לאפשר חיים לצד הקורונה ולא שהקורונה תנהל אותנו". 

קודם לכן, נפגש ראש הממשלה בנט עם הצוות החינוכי של בית הספר ושמע ממנו על ההיערכות בכיתות הפיילוט, במטרה לבחון את המתווה לסיום הבידודים ביישובים הירוקים. כמו כן, נפגש רה"מ עם תלמידי כיתה ו', אחת מכיתות הפיילוט בבית הספר, ושוחח עמם על חשיבות הבדיקות, כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה.