הושגה שליטה על השריפה בפארק בגין: הוארך מעצרה של החשודה בהצתה

מאז אתמול בשעות אחר הצהריים נאבקים לוחמי האש, בסיוע צוותים של רשות הטבע והגנים וקק"ל, בלהבות שפרצו בפארק סמוך לירושלים. הושגה שליטה על האש, אשר על פי החשד הוצתה על ידי נעדרת בסיכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/21 14:02 ב בחשון התשפב

הושגה שליטה על השריפה בפארק בגין: הוארך מעצרה של החשודה בהצתה
השריפה בפארק, צילום: כבאות והצלה

שריפה התלקחה אתמול (ה') בשעות אחר הצהריים בפארק בגין במבואות הדרומים-מערביים של ירושלים. מפקד מחוז ירושלים מסר עדכון הבוקר, לפיו לכל אורכו של הלילה פעלו לוחמי האש של המחוז בסיוע צוותים של קק"ל ורט"ג על מנת לכבות את האש. סה"כ 19 צוותים נטלו חלק במאמץ בסיוע אמצעי תצפית אוויריים. 

צילום: כבאות והצלה


טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים אמר כי "המשימה הבוקר היא לנצל את חלון ההזדמנויות ולהשלים את מלאכת הכיבוי האש שעוד בוערת כדי שלא תתחזק בחסות הרוחות הצפויות להתחזק בשעות הצהרים". גורמי המקצוע מדגישים כי לא נשקפת סכנה ליישובים הסמוכים וטרם הושגה שליטה מלאה על האש. 

במהלך הפעילות לכיבוי השריפות איתרו כוחות הכיבוי ממצאים בשטח המעידים על כך שההצתה הייתה מכוונת. אופי ההתלקחות של הלהבות, בשבעה מוקדים שונים שעשרות מטרים מפרידים בניהם, בשטח יחסית מבודד וקשה להגעה, מהווה גם הוא סימן תורם לעמדה זו. 
כל זאת תומך בעדות המדווח הראשון למרכז השליטה המחוזי שטען כי ראה רכב שטח ובו אדם נושא לפיד ומצית אש לאורך נתיב הנסיעה. 

צילום: כבאות והצלה

לאחר חקירה מאומצת, התברר כי החשודה בהצתה היא אישה בשנות ה-30 לחייה, תושבת הישוב חשמונאים- שהייתה נעדרת בסיכון זמן קצר לפני הצתת השריפות. לאחר תחקורה בשטח ואיסוף ממצאים ראשוניים, החשודה נעצרה ע״י המשטרה בחשד להצתת השריפות באזור. לאחר מעצרה נחקרה במשטרה ובהמשך נלקחה לקבלת טיפול. מעצרה הוארך עד ליום רביעי הקרוב.