מחדל הבריחה צפו: תיעוד מעצר המחבלים מקסדת לוחמי הימ"מ ומהאוויר | מעצר השניים הוארך ב-10 ימים

בתיעוד חדש ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ, נראים הלוחמים מבצעים באישון לילה סגירה על הבניין שבו נמצאו המחבלים | תיעוד נוסף חדש צולם על ידי כלי טיס מטייסת 100 מחיל האוויר וצוותים של יחידה 9900 מאגף המודיעין

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/09/21 20:12 יג בתשרי התשפב

צפו: תיעוד מעצר המחבלים מקסדת לוחמי הימ"מ ומהאוויר | מעצר השניים הוארך ב-10 ימים
תיעוד הפעילות מהאוויר, צילום: צילום מסך

בתום דיון שנערך הערב (א') בדלתיים סגורות בבית המשפט השלום בנצרת, אודות שני המחבלים האחרונים שנלכדו אמש בפעילות כוחות הביטחון, החליטו השופטים להאריך את מעצרם בעשרה ימים, עד ליום רביעי הבא.

תיעוד חדש ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ של משמר הגבול מהפעילות המשותפת עם היחידה המבצעית של שב"כ וצה"ל ללכידת שני המחבלים הנמלטים הלילה במזרח ג'נין. בתיעוד נראים הלוחמים מבצעים באישון לילה סגירה על הבניין שבו נמצאו המחבלים, ובמכשירי הקשר של היחידה ניתן לשמוע את ההתנהלות הלוחמים מול מפקד היחידה.

למבצע סייעו בפעילות משותפת מאמץ מודיעיני וגם כלי טיס מטייסת 100 מחיל האוויר וצוותים של יחידה 9900 מאגף המודיעין. החל מערב ראש השנה טסו צוותים מטייסת 100 בשיתוף עם צוותים של 9900 וסייעו בחיפושים אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. הצוותים עסקו במשימות שונות שתרמו להצלחת לכידת המחבלים, וביניהן משימות חוזי, צילום, איסוף מודיעין, וכן ליווי הכוחות בשטח במהלך המבצע למעצרם.

התפקיד המרכזי של הפעילות המשותפת לטייסת 100 ויחידה 9900 במבצע היה להיות "העיניים מהאוויר" של הכוח הקרקעי. שני מטוסי צופית של הטייסת המצוידים בסנסורים איכותיים השתתפו בפעילות אמש, כאשר אחד מהמטוסים עסק בחוזי, צילום מהאוויר מגובה, והמטוס השני עסק בממסר והעברת מידע בין החפ״ק, בפיקוד מח"ט מנשה, לכוחות הקרקע בשטח. 

הצוותים סייעו בהפללת האיתור בו שהו שני האסירים, 'סגר' פאה של מבנה וסרק את השטח על מנת להתריע מפני איומים. בנוסף, זיהו הצוותים ניסיון של האסירים הנמלטים לברוח דרך הגג וכן סייע לכוח באיתור הפס״ד ובאיתור חסימות בציר הנסיעה המתוכנן של הכוח. 

ההכוונה מהאוויר סייעה לכוח הקרקעי לקבל החלטות "שני צעדים קדימה" ובכך ללכוד את שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע.