"זמן שאול" הוריו של הילד שנדרס חודשיים לפני בר המצווה: "ניצל כל דקה בחיים שלו"

צופית ואיציק חורי סיפרו על בנם, ברק, שלא הספיק לחגוג בר מצווה, "הוא רצה פסנתר שיורד מהתקרה, ושהלהקה שלו תבוא ותופיע איתו" | ההורים מנסים לא להגיע לכעס: "אם זה הגורל שלו, אלה דברים שלא בשליטתנו כנראה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/21 22:01 יב בתשרי התשפב

הוריו של הילד שנדרס חודשיים לפני בר המצווה: "ניצל כל דקה בחיים שלו"
ברק חורי ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

הוריו של ברק חורי בן ה-12 ז"ל שנדרס למוות ביום הכיפורים, צופית ואיציק, התראיינו היום (ש') בפעם הראשונה, סיפרו על בנם האמצעי ועל הרגעים בהנוראיים בהם נודע להם על מותו. "כנראה השם החליט שהוא צריך אותו שם למעלה. צריך שיפוצים בגן עדן".

"ברק ניצל כל דקה בחיים שלו", סיפרה אמו, צופית בראיון ב-ynet. "הוא אפילו היה אוכל מהר וחוזר להמצאות והרעיונות שהיו לו. עד הדקה שהיה הולך לישון היו רצים לו מיליון רעיונות בראש. יש אנשים שאומרים יש לי רעיון טוב ולא עושים דבר, אבל הוא לא. הוא עבד על כמה פרויקטים במקביל, או מצייר ושם אוזניות עם מוזיקה של בטהובן".

האם הוסיפה ותיארה כמה בנה היה מיוחד: "הוא עבד כאילו הוא על זמן שאול, כאילו הרגיש שזה ייגמר. פעם הוא הלך לריאיון, וכששאלו מה חסר לך הוא אמר 'זמן'. אני מניחה שהתכוון לכמה שעות ביממה ולא חשב שזה יהיה לזמן שאול בעולם הזה". 

את בר המצווה אמור היה ברק לחגוג בעוד חודש. "הוא אמר שהוא רוצה פסנתר שיורד מהתקרה, ושהלהקה שלו תבוא ותופיע איתו. בכניסה לאולם הוא רצה תערוכה של כל התמונות שלו".

ברק חורי ז"ל

ברק חורי ז"לצילום: באדיבות המשפחה

צופית ואיציק חזרו ליום הנורא, היום בו נפרדו מבנם שביקש לרכוב על אופניים לחברו הטוב בפתח תקווה. "כבר שנה מנענו את זה בגלל הקורונה. נמנענו מלהתארח אצל אחרים, בעיקר הילדים, וזה בכל זאת החבר הכי טוב שלו. הוא אהב אותו באמת ואמר שרוצה להיפגש איתו – אז הסכמנו".

"לא רציתי כל כך שילך, אבל אמרתי 'כמה אפשר להחזיק את הילד'. חשבתי שיום כיפור, הכבישים פנויים. עשינו חזרה על הדרך יחד. הכול היה פיקס. הוא התארגן חצי יום לאירוע, ומההתרגשות יצא בלי להגיד שלום", סיפרה האם.

על הרגעים שלאחר מכן, נודע להורים בדיעבד – מעדת הראייה נטע שפיר, ועד הפגיעה הקטלנית. ההורים ניסו להתקשר שוב ושוב לבן ללא הועיל. משטרת ישראל איכנה את הנייד שלו – ולאחר מכן התבקשו להתלוות לשוטרים לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו של ברק אחרי שנפגע מרכב ונפצע אנושות. "זה היה נורא", תיארו ההורים בכאב. "כנראה השם החליט שהוא צריך אותו שם למעלה. צריך שיפוצים בגן עדן".

ההורים הכואבים מנסים לא להגיע לכעס. "אני מנסה לא להגיע למחוזות האלה", אמר האב איציק. "זה מאוד קשה. אתה אומר 'מה אם' ו'למה?', שאלות מאוד קשות, אבל כדאי לא להיכנס לשם. צריך פשוט לחיות עם זה". האם צופית הוסיפה: "אני חושבת שזה לא היה היום שלו. זה יכול היה לקרות גם ליד הבית. אם זה הגורל שלו, זה דברים שלא בשליטתנו כנראה".

המשטרה עצרה את הנהג הפוגע, ערן אזולאי (45), תושב המרכז, אשר חשוד בנהיגה בשכרות. אמש בבית משפט השלום בתל אביב הוארך מעצרו עד ליום ראשון. 


(הוריו של ברק ז"ל ב"כאן חדשות")