מבצע "יד ביד" עלייה במספר החולים הקשים: צה"ל מפעיל מערך אשפוז ביתי

גם הבוקר נרשמו עומסים כבדים בדרך לבדיקות קורונה, וכמעט מחצית מהחולים החדשים הם ילדים מתחת לגיל 11. מאות אלפי בדיקות מהירות הגיעו מדרום קוריאה | כדי להקל על המחלקות, צה"ל יפעיל מערך אשפוז ביתי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/09/21 14:50 יא בתשרי התשפב

עלייה במספר החולים הקשים: צה"ל מפעיל מערך אשפוז ביתי
חיילים במערך הבדיקות הסרלוגיות, צילום: Michael Giladi/Flash90

לאחר שבדיקות הקורונה הושבתו משעות הצהריים של ערב יום הכיפורים, משרד הבריאות מעדכן היום (ו') את נתוני התחלואה העדכניים לנגיף הקורונה. 3,171 מאומתים חדשים התגלו אתמול, מתוך 51,974 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. מניין החולים הקשים עומד על 658, מתוכם 182 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה נפטרו בישראל 7,465 בני אדם. 

גם הבוקר נרשמו עומסים כבדים בתורים לבדיקות קורונה, כאשר 151,139 בני אדם נמצאים בבידוד ביתי, מהם 76,948 איש חולים בביתם. 

עוד עולה מהנתונים, כי כמעט מחצית מהחולים אתמול,  42%, היו בני פחות מ-11, 13% בני 12 עד 18 ו-4% בלבד בני 60 ומעלה. 64% מהמאומתים אתמול לא התחסנו כלל, לעומת זאת 2% בלבד התחסנו בשלוש מנות חיסון.

כחלק מהמאמץ הלאומי נגד המגיפה, פתח השבוע חיל הרפואה במבצע ״יד ביד״, במסגרתו מופעל מערך אשפוז ביתי לטיפול באזרחים חולי קורונה. המערך, אשר מבוסס על רופאים מכוח האדם הסדיר של צה״ל, פועל בסיוע הלוגיסטי של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. מדובר בשיתוף פעולה בין חיל הרפואה, משרד הבריאות וקופות החולים. 

מערך האשפוז הביתי מיועד בשלב זה ל-250 מטופלים, וחיל הרפואה צפוי להרחיב אותו במידת הצורך. הקמת המערך צפויה להקל על העומס במחלקות האשפוז על בתי החולים ולחזק לטווח הארוך את הרפואה הקהילתית בישראל.

הצוותים הרפואיים מופעלים באופן הדרגתי ובהתאם לביקוש, כאשר מתחילת המשימה העניקו טיפול רפואי מקיף למספר מטופלים מכלל האזורים בארץ, וזאת על בסיס מחלקות הרפואה הפיקודיות של כל אחד מפיקודי צה״ל. 

בצה"ל מעדכנים כי התגלו 2,440 חיילים חיוביים לקורונה, הן בשירות חובה, בקבע ועובדי צה"ל. כולם במצב קל. 2,371 משרתים נמצאים בבידוד.

הבוקר נחתו בישראל שני מטוסים מדרום קוריאה ועליהם מאות אלפי בדיקות מהירות של חברת אבוט, זאת במסגרת מבצע ‘מגן חינוך׳ המשותף למשרד החינוך, משרד הבריאות, מד״א וגפן מדיקל. הנחיתות האלה מצטרפות ל-20 טיסות נוספות שנחתו בימים האחרונים ואף טיסות שצפויות לנחות בקרוב, כחלק מהגעתן של 2 מיליון ערכות בדיקה מהירות לטובת בדיקות לתלמידים במערכת החינוך.

דוברות מגן דוד אדום מעדכנת כי גם בסוף השבוע יפעילו  את מערך הבדיקות המהירות ברחבי הארץ, ביניהם גם מתחמי היבדק וסע. הבדיקות המהירות המיועדות למי שאינו מחוסן או מחלים, מספקות תשובה בתוך כרבע שעה ומאפשרות ניפוק תו ירוק של משרד הבריאות למשך 24 שעות. ילדים בגילאי 3 עד 12 נבדקים ללא תשלום. ניתן למצוא את פירוט המקומות ושעות הפעילות של מתחמי הבדיקות המהירות של מד"א כאן. 

כמו כן, מגן דוד אדום יחד עם משרדי החינוך והבריאות ובסיוע השלטון המקומי ממשיכים בחלוקת ערכות לבדיקת האנטיגן לילדים בגילאי שנתיים ותשעה חודשים ועד גיל 12 ושלושה חודשים. הבדיקה תתבצע על ידי ההורים בבית באופן עצמאי בטרם החזרה של ילדיהם ללימודים, מיד עם תום חופשת הסוכות. בהתאם להנחיות משרד הבריאות תלמיד שיימצא חיובי בבדיקה המהירה, יידרש להגיע לבדיקת PCR בעמדות הבדיקה ברחבי הארץ. 

אתמול דווח כי מחקר חדש של צוות חוקרים ממכון ויצמן למדע, משרד הבריאות, הטכניון, האוניברסיטה העברית, מכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא ומכון KI, מציג יעילות גבוהה של מנת חיסון שלישית מתוצרת "פייזר" – הן במניעת הדבקה והן במניעתה של מחלה קשה. מהממצאים שהתפרסמו בכתב-העת הרפואי The New England Journal of Medicine עולה כי מנה שלישית שיפרה פי עשרה ויותר את ההגנה החיסונית של מקבליה בהשוואה למי שחוסן בשתי מנות בלבד לפני חמישה חודשים או יותר.

(נחמן אש על מדיניות החיסונים).


 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן