הצית והניח מטענים בבתי דין רבניים ויכנס לשלוש שנים בכלא

שלוש שנות מאסר וקנס נגזרו על ציון כהן שהורשע בהצתה והנחת מטענים בבתי דין רבניים ומועצות דתיות. המורשע, אדם חילוני, עשה את המעשים על מנת להפסיק שירות לחילונים במוסדות אלה, והודה כי "מטרתו הייתה הפרדת דת ומדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/21 13:29 ח בתשרי התשפב

הצית והניח מטענים בבתי דין רבניים ויכנס לשלוש שנים בכלא
ניסיון ההצתה בבית הדין, צילום: הנהלת בתי הדין הרבניים

‏בית המשפט המחוזי בלוד, גזר היום (ג') שנות מאסר על ציון כהן מקיבוץ מרום גולן, ועוד קנס בסך 10,000 שקלים, לאחר שהורשע בהצתה והנחת מטענים בבתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי ישראל, בשנת 2020. כהן, חילוני, עשה את המעשים על מנת להפסיק שירות לחילונים במוסדות אלה, הודה כי "מטרתו הייתה הפרדת דת ומדינה".

בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד מורן אדרי טרבלסי, נכתב כי כהן בן ה-69 החליט לגרום לשריפת בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי ישראל, באמצעות הפעלת מטענים, שיתלקחו בכל המוסדות בו זמנית.

הפרשה החלה כבר בינואר 2019 אז התכונן כהן לביצוע תכניתו. הוא ערך ביקור במוסדות דת ברחבי המדינה לצורך איסוף מידע כשהוא מחופש להומלס, השתתף בקורס פריצת מנעולים, ערך ניסויים בחומרי בעירה, רכש ציוד וחומרים וייצר מטענים.

במאי 2020 הצטייד ב-12 מטענים ונסע למוסדות דת שונים ברחבי הארץ, כשהוא מחופש להומלס. כהן ערך בדיקות סופיות והטמין את המטענים ובגדים מאיצי תבערה בשישה מוסדות דת  - בית הדין הרבני בפתח תקווה, המועצה הדתית באשדוד, המועצה הדתית בתל אביב, בית הדין הרבני בתל אביב, המועצה הדתית בכפר סבא ובית הדין בכפר סבא.

כהן כיוון את המטענים שיפעלו באותה השעה, ובתאריך 17 במאי, בלילה, הופעלו ששת המטענים שהטמין, הציתו את מוסדות הדת וגרמו לנזקים של עשרות אלפי שקלים. כמו כן, כתב האישום מייחס לנאשם התפרצות והצתה של בית הדין הרבני בתל אביב בשנת 2005. כתוצאה ממעשיו, נשרפה הקומה הראשונה של בית הדין לרבות עמדות הקבלה ותיקי הארכיון ונגרם נזק מוערך של כ-2.7 מיליון שקלים.

עו"ד אדרי טרבלסי כתבה בבקשת המעצר: "מעשיו של המשיב מלמדים על מסוכנות זועקת לשמים ועל תעוזה יוצאת דופן. ההכנות הרבות ובמשך כשנתיים שערך המשיב, ריבוי המטענים, סוגם וגודלם, שימוש בחומרי נפץ רבים ומסוכנים והנגישות אליהם מלמדים כי המשיב הינו מסוכן. אך בנס, הסתיים אירוע זה בנזק רכושי בלבד". מהפרקליטות נמסר: "בימים הקרובים אנו נלמד את גזר הדין ונשקול את צעדינו".