שקד: "אבו מאזן לא פרטנר" | אבידר: "רשות הפלשתינית נלחמת בטרור"

שרת הפנים אמרה כי יו"ר הרשות הפלשתינית אינו פרטנר, "משלם כספים למחבלים שרוצחים יהודים". בנוסף היא טענה, "ראש הממשלה לא ייפגש עם אבו מאזן ולא מתכוון להיפגש איתו" | הציונות הדתית: "שקד וחבריה בימינה בטוחים שכולם מטומטמים עם בעיות זיכרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/21 10:13 ח בתשרי התשפב

שקד: "אבו מאזן לא פרטנר" | אבידר: "רשות הפלשתינית נלחמת בטרור"
שקד ואבידר, צילום: פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד אמרה הבוקר (ג') בכנס הבינלאומי ללוחמה בטרור של אוניברסיטת רייכמן כי ראש הממשלה בנט לא ייפגש עם ראש הרשות הפלשתינית: "אבו מאזן משלם כספים למחבלים שרוצחים יהודים - ככל שאתה רוצח יותר אתה מקבל יותר כסף. הוא תובע את חיילי צה"ל ומפקדיו בהאג ולכן הוא לא פרטנר. ראש הממשלה לא ייפגש איתו ולא מתכוון להיפגש איתו". 

עוד היא הוסיפה: "אני חושבת שתפיסתי בעניין הפלשתיני ידועה. אנחנו יכולים לעשות שיתופי פעולה כלכליים. אני מאוד בעד פיתוח אזורי התעשייה המשותפים ביהודה ושומרון. בעיני, ככל שהמצב הכלכלי יהיה שם טוב יותר כך לכולם יהיה טוב יותר וברמה הזאת צריך להשאיר את היחסים". 

גם השר אלי אבידר הגיע לכנס של אוניברסיטת רייכמן, ואמר דברים הפוכים: "בכל הקשור למדיניותנו כלפיי טרור והנושא הפלשתיני הרי שמדיניות הממשלה הקודמת כלפיי טרור התמקדה בנושא אחד: החלשת הרשות הפלשתינית וחיזוק החמאס. מדובר באבסורד. הרשות הפלשתינית שנלחמת בעצמה בטרור זוכה מאיתנו לכתף קרה. והחמאס זוכה לסיוע".

מפלגת הציונות הדתית הגיבה לדברים של השרה שקד: "שקד וחבריה בימינה בטוחים שכולם מטומטמים עם בעיות זיכרון. רק לפני שבוע בנט אישר העברת חצי מיליארד שקלים לאבו מאזן. תשלום שיגיע ישירות למחבלים הרוצחים. זה ברור - ממשלת השמאל של בנט-עבאס מובילה לעוד אסון לאומי".

כזכור, לפני כשבועיים שר הביטחון בני גנץ נסע לרמאללה ונפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס. השניים דנו בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים. גנץ אמר לאבו מאזן: "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלשתינית". עוד דנו השניים בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית ביהודה, שומרון ועזה. 

מאוחר יותר יצאה הבהרה מצד גורם בסביבת נפתלי בנט, שאמר: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלשתינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלשתינים וגם לא יהיה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן