הדחת טליה איינוהרן מהוועדה למינויים בכירים, באישור הממשלה בלבד

בנט שוקל להדיח את המשפטנית החברה בוועדה למינויים בכירים, זאת כיון שהיא "מערערת את הלגיטימציה הציבורית לפעילות הממשלה. יחד עם זאת, הדחתה תהיה רק באישור הממשלה. איינהורן בתגובה: "ניסיון השתקה והטלת אימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/21 08:38 ו בתשרי התשפב

הדחת טליה איינוהרן מהוועדה למינויים בכירים, באישור הממשלה בלבד
צילום: Family member - טליה איינהורן, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=91239517

עשרה ימים חלפו מאז הדיווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל להדיח את פרופסור טליה איינוהרן, החברה בוועדה למינויים בכירים בשל הסיבה כי היא "תוקפת במילים בוטות ובעלות אג'נדה פוליטית מובהקת את הממשלה ושריה, ומערערת את הלגיטימציה הציבורית לפעילותה". 

הבוקר (א'), הודיע מזכיר הממשלה שלום שלמה לפרופסור כי במידה ובנט יחליט להדיח אותה, העניין יובא לאישור החלטת הממשלה, כך על פי דיווח של ידיעות אחרונות. עוד עולה כי לאחרונה פנתה איינהורן במכתב למזכיר הממשלה, זאת לאחר קבלת הזימון לשימוע, ובו טענה כי הדחתה מהווה סתימת פיות. "אני רואה בניסיון להדיח אותי מהוועדה המייעצת למינוי בכירים ניסיון השתקה והטלת אימה כנגד כל אזרח ישראלי המבקש להביע ביקורת עניינית, גם אם נוקבת, במסגרת זכות היסוד לחופש הביטוי".

עוד כתבה כי "תקופת הכהונה נועדה להבטיח שהוועדה המייעצת תהיה בלתי תלויה ומנותקת משיקולים פוליטיים. הניסיון לסלק אותי מהוועדה משקף רצון להפוך אותה לוועדה פוליטית ולחותמת גומי". יחד עם זאת, הבהירה הבכירה כי בכוונתה להגיע לשימוע  ו"להשקיע כל מאמץ שיידרש כדי להבטיח שהוועדה המייעצת תמשיך לתפקד באופן ענייני וללא לחצים פוליטיים".

כזכור, על פי מקורות בכירים, עולה כי הסיבה להדחתה היא נטייה פוליטית. איינהורן נוהגת להעלות ציוצים בטוויטר ולשתף פוסטים נגד הממשלה הנוכחית והעומד בראשה. בעבר כתבה בטוויטר: "הירושה הקשה שקיבלנו מנתניהו היא ממשלת בנט", ו"שום מתכון יח"צ לא יצליח להכיל את ממשלת 'ריפוי' שבאפס מעש מדרדרת מיום ליום את בריאות הציבור הבריא שקיבלה לידיה". 

מפאת תפקידה, איינהורן אמורה לאשר את מינוי של ר' לתפקיד ראש השב"כ. גורמים בממשלה העריכו כי הליך ההדחה לא צפוי להשפיע עליו, אולם יתכן כי סערה ציבורית תוביל לפנייה לבג"צ בעניינה, מה שעלול להקשות על כינוס הוועדה המייעצת למינוי בכירים.