הרב דב ליאור: "אני לא מתחסן, אסור להאמין להם, זה שקר ורשעות"

בשיחה עם תלמיד שהתקשר להתייעץ עם הרב ליאור על החיסון נגד קורונה התנגד הרב לחיסונים ואמר: "החברות שמייצרות את התרופות זה בשבילם מכרה זהב. מי שגולם הולך אחרי זה" | לשכת הרב: השיחה בוצעה לפני חצי שנה, התנגדותו הינה בעיקר בנוגע לכפיה על הציבור להתחסן, והוא אינו מתנגד לקבלת החיסונים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/08/21 12:57 יט באלול התשפא

הרב דב ליאור: "אני לא מתחסן, אסור להאמין להם, זה שקר ורשעות"
הרב דב ליאור, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

סערה בסביבתו של הרב דב ליאור. בחור צעיר מבת עין התקשר לרב ליאור ושאל את דעתו על החיסון לקורונה. הרב דב ליאור הפתיע את מתנגד החיסונים כשתמך בהחלטתו וסיפק כמה הצהרות חריגות במיוחד: "יש מקומות שרק מחוסנים יכולים להיכנס, זה רוסייה הסובייטית".

https://www.youtube.com/watch?v=anymQ7wXJMg
(הרב דוב ליאור מתנגד לחיסון נגד קורונה).

בפתח השיחה סיפר הצעיר כי הוא נגד החיסונים והרב דוב ליאור ענה: אני גם נגד החיסונים, אני לא יכול להגיד לא להתחסן, מי שחושב שהחיסון יעשה אותו יותר בטוח. החברות שמייצרות את התרופות זה בשבילם מכרה זהב. מי שגולם הולך אחרי זה, זה עוד לא הוכח. בעולם מחכים כמה שנים כשעושים תרופה חדשה. שתהיה ערובה שזה מועיל, פה אין ערובה. הם עושים ניסיון ואנחנו שפני הניסיון. יש אנשים שאומרים שהם לא רוצים להכניס רעל לגוף. אני באופן אישי לא מתחסן".

 

הרב ליאור הוסיף לתקוף את החיסון בהמשך השיחה ואמר: "יש מקומות שרק מחוסנים יכולים להיכנס, זה רוסייה הסובייטית. הם רוצים לאכוף את זה. אני לא מבין למה כבר לא מחייבים את כולם שמי שלא התחסן שלא יצא מהבית".

הרב ליאור הוסיף על החיסון: "אסור להאמין להם זה שקר ורשעות ביחד. יש כאן ענייני נגיעה של ממון . שאנשים התחסנו כדי שבעלי מפעלי החיסונים ירווחו מיליונים. וכולם אידיוטים. אני אין לי אמון בהם. אם זה היה דבר ברור זה משהו אחר. אני גם מודה שצריך להיזהר ולא להתקהל.  לצערנו הרב יש הרבה רבנים שנגררים אחרי זה בתמימותם כי ככה הודיעו, והודיעו מתוך רשעות". 

בתשובה לשאלה למה יש רבנים שאומרים שאסור לשכנע לא להתחסן ענה הרב ליאור: "אולי יש איסור לשכנע מישהו להתחסן ולהכניס ספק רעל לגוף, ספק דאורייתא לחומרא. ברוך השם שאתה לא נגרר אחריהם, הם לא אנשים אמינים, תטיל ספק בכל דבר". 

מלשכתו של הרב דב ליאור נמסר לחדשות כיפה בתגובה: "ההקלטה שמופצת ביממה האחרונה הוקלטה כנראה לפני למעלה מחצי שנה. דברי הרב ליאור נאמרו כתשובה לאדם פרטי ששאל את הרב שאלה בטלפון ולא כהדרכה לציבור. הדברים הוקלטו ללא ידיעתו של הרב ליאור, ופרסומם לציבור הינו נגד דעתו של הרב.

הרב ליאור לא פרסם את דעתו בנוגע לחיסונים באופן פומבי, והרב נותן הדרכה אישית וספציפית לכל שואל. התנגדותו של הרב ליאור הינה בעיקר בנוגע לכפיה על הציבור להתחסן, והוא אינו מתנגד לקבלת החיסונים. 

הרב ליאור מפנה את השואלים אותו לקבלת הדרכה רפואית בנושא (ולא הדרכה הלכתית), ובעקבותיה על כל אדם לקבל את ההחלטה האם ברצונו לקבל את החיסון או לא. כמו כן יש להדגיש שהסרטון שמופץ, בו רואים את הרב מדבר הוא ממש הטעיה ופיברוק של סרטון שלא היה ולא נברא, כאמור ההקלטה הינה של שיחה בטלפון".