סערה בהרצליה פיתוח: הורים מתנגדים למחנכת ערביה, ניקול ראידמן תומכת

הורים לתלמידים בבית ספר יסודי בהרצליה פיתוח כועסים על הכוונה למנות מחנכת ערבייה לאחת מהכיתות, וטוענים: "לא יכולה להעניק מעטפת של אהבת ישראל, החגים וימי הזיכרון. ניקול ראידמן שבנה לומד בכיתה: "דעות חשוכות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/21 10:41 טז באלול התשפא

סערה בהרצליה פיתוח: הורים מתנגדים למחנכת ערביה, ניקול ראידמן תומכת
ניקול ראידמן, צילום: Miriam Alstre/FLASH90

בית ספר נוף-ים שבהרצליה פיתוח סוער בימים שלפני פתיחת שנת הלימודים. המנהלת החליטה למנות מחנכת ערבייה לכיתה ב' והובילה למחלוקת קשה בין הורי התלמידים. "יום העצמאות - בשבילה זה יום הנכבה", אמר ל"חדשות 12" אחד ההורים שבחר להישאר בעילום שם.

ההורים טוענים שאין להם כל בעיה עם מורה ערבייה שתלמד בבית ספר יהודי רגיל, אבל שלא תשמש כמחנכת לכיתה. "מקצועות כמו מתמטיקה, אנגלית וכדומה - אין שום בעיה. אבל בתור מחנכת יש פה בעיה. ההגדרה של מחנכת במשרד החינוך היא להעניק לילדים מעטפת של אהבת ישראל, אהבת המולדת, החגים, הסמלים, ימי זיכרון ועוד – את כל זה מחנכת ערבייה לא יכולה לתת".

אם חשבתם שמינוי כזה יעבור בשקט באחד מהאזורים העשירים בישראל, אתם טועים. בניסיון למנוע את כניסת המחנכת לתפקידה שכרו ההורים עורך דין ואף חתמו על עצומה נגד המינוי. בקבוצת וואטסאפ של הורי התלמידים כתבה אחת מהאימהות: "נדהמנו לראות את רשימת המורים הכוללת מחנכת ערבייה. אין באפשרות מורה ערבייה לחנך". אימא נוספת כתבה: "להסכים למצב הזה, זו פשרה מטורפת".

בנה של אשת העסקים המפורסמת ניקול ראידמן לומד באותה כיתה ב'. ראידמן אמרה ל"חדשות 12: "אני לא מעוניינת לקחת שום חלק בשיח הגזעני הזה. אני חושבת שמורה ערבייה בבית ספר יהודי זה דבר לגיטימי. זה שיח מיותר ל-2021 עם דעות חשוכות. אני מאחלת לה המון המון בהצלחה, והבן שלי מאוד מתרגש לפגוש אותה ולחזור ללימודים".