התפשטות הקורונה יוביל לסגר? זן קורונה עמיד לחיסון אותר באמריקה | השרה שקד הנחתה להיערך למנייני רחוב

זן חדש מאיים להגיע לישראל ולהכניס את המדינה לסגר | הנתונים המדאיגים הביאו הבוקר את השרה שקד להוציא הוראה לרשויות המקומיות כי יש להיערך למניינים מצומצמים ובשטח פתוח | מספר חולי הקורונה במדינה חצה את ה-50 אלף

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/08/21 11:41 ח באלול התשפא

יוביל לסגר? זן קורונה עמיד לחיסון אותר באמריקה | השרה שקד הנחתה להיערך למנייני רחוב
מתפללים ברחוב, ארכיון, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בעקבות  נתוני התחלואה הגבוהים ומספר המתים שזינק בסוף השבוע האחרון, שרת הפנים איילת שקד יצאה בהנחיה חדשה לראשי הרשויות: יש להיערך לתפילות הימים הנוראים וחגי תשרי בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה ולקיים את תפילות החגים בשטח פתוח. במשרד הבריאות מזהירים, זן חדש ומסוכן התגלה בארה"ב


(דיווח בכנסת על זן חדש).

ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים, דיבר על זן מסוכן שזוהה בארה"ב ואמר: "ווריאנט AY3 - נראה מאוד אלים מבחינת קצב ההדבקה שלו,  מפתח עמידות לחיסון והוא מתחיל לדחוק את הדלתא ולהשתלט. אם יגיע לישראל יכול לשנות את תמונת המשחק".

במשרד הפנים והמשרד לשירותי דת נערכים לסייע לרשויות המקומיות וכן לבתי הכנסיות, בהתאם להחלטות אשר תקבל הממשלה ולהנחיות משרד הבריאות, ההיערכות החלה בזמן שקבינט הקורונה גורר רגליים וטרם הורה על מתווה לחגי תשרי.

איילת שקד

שקד, שרת הפנים תשאיר אותנו בחוץ.                                                                           צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים ביקשה להיערך לקיום התפילות בשטחים פתוחים בכל ההיבטים הלוגיסטיים כדוגמת פריסת רשתות הצללה, אמצעי מיזוג וכדומה,  וכן למפות את מבני ציבור וחצרותיהם שלא בשימוש בימי החג כגון: בתי ספר, גני ילדים, מתנסים ועוד, במטרה לאפשר למתפללי בתי הכנסת לעשות בהם שימוש. זאת לטובת פיזור המניינים הגדולים למניינים קטנים יותר ובטוחים וכדי להגן על בריאות המתפללים.

שרת הפנים, איילת שקד מסרה: "אנו נמצאים בעיצומה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה אשר עלולה להוביל לכך שגם בשנה הזו נצטרך כולנו להתאים עצמנו לקיום התפילות המיוחדות של הימים הנוראים וחגי תשרי באופן שונה מהרגיל– ולכך עלינו להיערך בהתאם".

משרד הבריאות מעדכן כי 5,075 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-6%. ומספר המאושפזים במצב קשה בירידה ועומד על 519, מתוכם 92 מונשמים. מספר החולים הכללי במדינה עומד על יותר מ-50 אלף.


(שקד בריאיון לחדשות כיפה).