התפשטות הקורונה הקבינט אישר: תו ירוק, הגבלות בקניונים והגבלת התקהלות | הפרטים המלאים

בניסיון למנוע סגר רביעי, קבינט הקורונה קיים דיון ארוך שבסופו הוחלט על הרחבת פעילות התו הירוק החל מגיל 3. השרים אישרו מגבלות התקהלות באירועים המוניים ושימוש נרחב בבדיקות מתוך ניסיון למנוע סגר נוסף | למרות הביקורת, שר האוצר לא נכח בדיון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/08/21 23:10 ג באלול התשפא

הקבינט אישר: תו ירוק, הגבלות בקניונים והגבלת התקהלות | הפרטים המלאים
היבדק וסע בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר התחייבות ראש הממשלה נפתלי בנט לחיזוק מערכת הבריאות, בדגש על הגדלת הקיבולת בבתי החולים, התכנסו אתמול (ד') שרי קבינט הקורונה לדיון ארוך, ממנו נעדר שוב שר האוצר אביגדור ליברמן, על אף הביקורת הרבה שספג בנושא.

בסיום הדיון הוחלט על הרחבת מתווה התו הירוק לכל ענפי המשק למעט קניונים בהם הוחל תו סגול. בנוסף, השרים אישרו מגבלות התקהלות באירועים המוניים ושימוש נרחב בבדיקות מתוך ניסיון למנוע סגר נוסף. מועד כניסת התקנות יהיה ביום רביעי הבא 18 באוגוסט, ובכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות.

מעבר לתו הירוק המורחב, השרים החזירו לשימוש את "התו הסגול" בקניונים ובבתי מסחר, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל 7 מטרים. חנויות שגודלן עד 100 מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול. מועד כניסתו לתוקף של התו הסגול המורחב יהיה ביום שני הבא 16 באוגוסט, ובכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות.

במהלך הישיבה, שרי הקבינט הסכימו את ראש הממשלה, שר הבריאות, שר האוצר, שרת הכלכלה ושרת החדשנות והמדע לגבש מתווה בעניין אירועים ושמחות, שיובא לאישור בהקדם ויחליף את התו השמח. בנוסף, אושרו התקנות ליישום המתווה לפתיחת מערכת החינוך, כפי שסוכם בין שרי החינוך והבריאות.

התו הירוק המורחב

התו הירוק יוחל על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר וכלל האזרחים מחויבים בו החל מגיל 3. תשלום עבור הבדיקות יתבצע על פי המתווה הבא:

  • גילאי 0-3: פטורים מתו ירוק
  • גילאי 3-12: בדיקות במימון המדינה
  • גילאי 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי ללא מחוסנים מבחירה

הגבלות התקהלות באירועים המוניים

1. אירועים ללא מקומות ישיבה מסומנים:

  • בחלל סגור - תותר כניסתם של עד 1,000 אנשים.
  • בחלל פתוח - תותר כניסתם של עד 5,000 אנשים.

2. אירועים בעלי מקומות ישיבה מסומנים - ללא הגבלה, בהתאם לתו הירוק.

3. באירועים בבתים פרטיים ודומיהם שבהם לא חל תו ירוק, תיקבע מגבלת התקהלות כדלקמן:

  • בחלל סגור - עד 50 אנשים
  • בחלל פתוח - עד 100 אנשים

מוקדם יותר היום, בנט ערך בקריה בתל אביב הצהרה לתקשורת, בעניין התכנית לחיזוק מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים. "הדלתא שוטפת את העולם ואנחנו פה בישראל מנהלים מערכה נחושה כדי להתגבר על הדלתא לכן היום אנחנו נותנים בוסטר למערכת הבריאות בישראל ולצוותים הרפואיים שנלחמים שם למען הבריאות שלנו". 

ראש הממשלה הגיב בעקיפין על דבריה של שרת הפנים איילת שקד אתמול: "כואב לי על כל חולה קשה, על כל משפחה שמאבדת מישהו לקורונה או לדלתא. אבל גם כואב על כל בעל עסק שמאבד את עולמו בגלל שהמשבר גרם לקריסת העסק שלו, על כל ילד שיושב 200 ימים בבית. כואב גם על כל מיירט כיפת ברזל שלא נוכל לקנות שיגרום לזה שחלילה ייפגעו אנשים. לכן המערכה מול הדלתא היא בריאותית אבל היא גם מערכה למען הכלכלה, הפרנסה, ביטחון מדינת ישראל", הסביר בנט.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן