צפו איילת שקד: "צריך לדעת להכיל מתים, כי זו מגפה ובמגפה אנשים מתים"

ברקע נתוני תחלואת הקורונה שממשיכים לטפס, סיפקה שרת הפנים אמירה שנויה במחלוקת, והמליצה לא ללכת לאירועים המוניים ולעטות מסכות | לאחר הריאיון הבהירה את דבריה: "כוונתי הייתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגפה העולמית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/08/21 22:24 ב באלול התשפא

איילת שקד: "צריך לדעת להכיל מתים, כי זו מגפה ובמגפה אנשים מתים"
איילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

בצל העליה המתמשכת בתחלואת נגיף הקורונה והמאבק בזן הדלתא, הגיעה שרת הפנים איילת שקד לראיון באולפן "חדשות 13". במהלך הריאיון נשאלה שקד האם בחודשיים האחרונים יש שאננות בקרב חברי ההמשלה, בניגוד לממשלת נתניהו.

"בכלל לא היתה שאננות בהתחלה ולא היה חוסר הבנה", השיבה שקד. "הבנו מהרגע הראשון, מהרגע שהיתה התפרצות בבינימיה ובמודיעין. הבנו יפה מאוד לאן אנחנו הולכים. לקחנו החלטה לא פשוטה אבל אסטרטגית, לחיות לצד הקורונה בהבנה שיש חיסונים. לחסן. לדעת גם להחיל חולים קשים, גם להכיל מתים, כי זו מגפה ובמגפה אנשים מתים. זה קורה כרגע בכל העולם". 

"אני חוזרת ואומרת, אם האוכלוסייה תלך ותתחסן, גם בני ה-12-16. יש מספיק חיסונים, אני קוראת לאנשים ללכת ולהתחסן". בהמשך המליצה: "לא ללכת לאירועים המוניים, לעטות מסכות ולא ללכת לחתונות מקרבה ראשונה". 

חיסון לקורונה

חיסון לקורונה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הריאיון, הבהירה השרה שקד את דבריה שעוררו סערה גדולה: "בעקבות דבריי הערב, אני מבקשת להבהיר - כל נפטר הוא עולם ומלואו, וחיי אדם הם ערך עליון ומקודש. כוונתי הייתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגפה העולמית. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת. אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים".

נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים בישראל, עו"ד רועי כהן, קרא היום לממשלה להתעשת ולקבע עיקרון בקבינט הקורונה, של הטלת מגבלות ולצד זה מתן פיצוי על הנזק. לדבריו, ללא החלטה כזו, ימצאו שוב את העצמאים ברחוב. "כדי שישמעו את זעקתנו לרשת ביטחון כלכלית, נגרום לכך שכל מקבלי ההחלטות הישובים במשרדם הממוזג ידעו שלמטה ברחוב יש מצוקה גדולה. כל גזרה תהיה שווה לפיצוי כספי, כל תו שווה תג מחיר פיצוי", אמר כהן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן