"הסביבה לא עודדה אותי" זאת הסיבה בגללה סלומה החליטה להתגייס

קרבי זה הכי אחותי:  סלומה אדה, צעירה דתייה בת 17 מרעננה השתתפה בתוכנית לעידוד גיוס לצבא של עולים מצרפת והחליטה להתגייס לקרבי: "אולי בעתיד אהיה קצינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/21 10:56 ב באלול התשפא

"הסביבה לא עודדה אותי" זאת הסיבה בגללה סלומה החליטה להתגייס
סלומה אדה, צילום: קרדיט החוויה הישראלית

סלומה אדה, בת 17 מרעננה החליטה להתגייס לקרבי אחרי השתתפות בתוכנית ייחודית של חברת 'החוויה הישראלית', עמותת שר-אל, ההסתדרות הציונית העולמית, וארגון קליטה לעידוד עלייה וגיוס לצה"ל עבור עולים מצרפת. במסגרת התוכנית לבני 15-17 המשתתפים התנדבו בבסיסים ברחבי הארץ ופגשו חיילים מיחידות שונות שהסבירו להם לעומק על צה"ל ולאחר מכן טיילו ברחבי הארץ.

סלומה מספרת כי "הסביבה שלי לא עודדה אותי להתגייס לצבא אבל אחרי שהגעתי לתוכנית כאן, התנדבתי בבסיס ולמדתי עוד על ישראל ועל המורשת שלנו, החלטתי שאני רוצה להתגייס ואפילו להיות קרבית. מי יודע, אולי בעתיד אהיה קצינה", היא אומרת.

תום בלאיש, בן 16 במקור ממרסיי הוא תושב חוזר. "החלטתי להגיע שוב לישראל והפעם לתמיד", הוא משחזר.  "אני רציתי לעזוב את צרפת והמשפחה שלי עודדה אותי אבל זה לא פשוט. בגלל מגבלות הקורונה לא ראיתי את המשפחה שלי כבר שנה שלמה. החוויה בבסיס השפיעה עליי ועל החברים שלי וכולם רוצים מאוד להתגייס כיום. אני כיום בפנימייה ומתלבט בין קורס טיס לשייטת".

משתתפי התכנית

משתתפי התכנית צילום: החוויה הישראלית

איתן ברדה, בן 17 מאשקלון סיפר כי "המשפחה שלי שמחה מאוד שיצאתי לתוכנית. האח הגדול שלי היה בנח"ל ואני רוצה להתגייס לצנחנים. כל החברים שלי שבצרפת רוצים לעבור לגור בישראל".

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת 'החוויה הישראלית' אמר: "אנחנו מביאים לארץ אלפי יהודים מכל העולם מידי שנה לתוכניות חינוכיות קצרות וארוכות רבים מהם מצרפת. בגלל מגבלות הקורונה החלטנו לפנות גם לקהל של העולים מצרפת וגם לתיירים והתאמנו עבורם תוכנית ייחודית שתאפשר להם לחוות את ישראל ואת צה"ל באופן בלתי אמצעי שיעודד אותם להיות כאן ולשרת בצבא מתוך אמונה כי חוויה משמעותית בצה"ל מחזקת את הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות".

קרן דהן, מנכ"לית עמותת שר-אל הוסיפה כי "המפגש בין הנערים לבין חיילי צה"ל מהיחידות השונות חושף בפניהם אופציות שונות ויש לו השפעה משמעותית על ההחלטה שלהם להתגייס לצבא ובייחוד לשירות קרבי. בנוסף הטיולים בארץ באתרים היסטוריים מייצרים אצל הנערים חיבור אישי עמוק לישראל והעצמת תחושת השייכות".

נריה מאיר, ראש המחלקה לתפוצות ולדוברי צרפתית בהסתדרות הציונית העולמית ציין כי "החיבור בין צעירים יהודים למדי הזית בעשיה הצבאית בשילוב היכרות עם אתרי המורשת הציונית כתל חי וחברון, זהו המתכון הטוב ביותר לעידוד עליה. האתגר הגדול של דורינו הוא חיבור צעירי התפוצות לישראל והתכנית של שראל בשיתוף המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית עושה זאת בצורה מצוינת".

מיכאל גמרסני מארגון קעליטה למען עולים מצרפת סיכם: "הגילאים של המשתתפים בתוכנית הם בדיוק הגילאים שלא מטופלים מספיק. אלה חבר'ה שנמצאים עכשיו בחופשת הקיץ ורצינו לעשות עבורם תוכנית איכותית שתאפשר להם להתחבר יותר לערכים הישראליים ולשמחתנו ההצלחה היא גדולה".


(בנות לוחמות בחיל השריון).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן