ההסכם נחשף מדוע הסיר בן גביר את מועמדותו לוועדה למינוי שופטים

איתמר בן גביר הסיר את מועמדתו לוועדה למינוי שופטים כדי להביא לבחירתו של חברו שמחה רוטמן, החלטה שהתבררה כנכונה עם היבחרו של האחרון לוועדה. בכירים בציונות הדתית מסרו ל"חדשות כיפה": השניים יקבלו את ההחלטות יחד

עדיאל שביט אלעד הומינר עדיאל שביט ואלעד הומינר, חדשות כיפה 04/08/21 21:40 כו באב התשפא

מדוע הסיר בן גביר את מועמדותו לוועדה למינוי שופטים
בן גביר ורוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הסיר אמש את מועמדותו לוועדה למינוי שופטים. בן גביר קיווה כי הצעד יביא לבחירתו של חברו לסיעת הציונות הדתית, ח"כ שמחה רוטמן, וכך אכן היה עם היבחרו היום (ד') של רוטמן כאחד משני נציגי הכנסת בוועדה.

בכירים בציוונות הדתית מסרו הערב ל"חדשות כיפה" כי בן גביר אמנם החליט להסיר את מועמדתו מהוועדה, אך התנה זאת בכך שכל החלטה שרוטמן יקבל במידה ויבחר, תוצג בפני בן גביר ולמעשה ההחלטות תתקבלנה ביחד.

לאחר ההצבעה החשאית שנערכה מוקדם יותר היום ועם ספירת הקולות, עלה כי נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים הם חברי הכנסת אפרת רייטן מהעבודה שזכתה ל-67 קולות ושמחה רוטמן עם 53 קולות. מדובר בהספד לליכוד שחברת מפלגתם, אורלי לוי אבקסיס, קיבלה 51 קולות בלבד ונשארה מחוץ לוועדה החשובה. 

ח"כ איתמר בן גביר אמר לאחר שהתקבלו התוצאות היום: "אני שמח על בחירתו של חברי ח"כ שמחה רוטמן כנציג בוועדה למינוי שופטים. ח"כ רוטמן יאבק למען מינוי שופטים עם אג'נדה ציונית יהודית ולא שופטים שתוקפים את חיילי צה"ל ומדינת ישראל. מאחל לו ברכה והצלחה בוועדה החשובה".

גם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ברך את רוטמן: "ברכות לחברי שמחה רוטמן על בחירתו לוועדה לבחירת שופטים מטעם הציונות הדתית. סומך עליו שיעשה את המרב והמיטב לתיקון מערכת המשפט באמצעות הכלים שיעמדו לרשותו בוועדה, כפי שעשה עד היום בכל תפקיד שבו הוא היה, ויוביל בנחישות ובחכמה את הקו הימני במינוי השופטים".